REZULTATI

HUMANITARNI RAD

Fondacija “Budi human – Aleksandar Šapić” jedinstvena je u celoj Srbiji. Zahvaljujući transparentnosti u radu i posebnom sistemu funkcionisanja, ova fondacija je postala najkredibilnija u zemlji. Humanitarna fondacija “Budi human – Aleksandar Šapić” daje jednaku šansu svima kojima je pomoć potrebna, a sa druge strane davaocima sredstava pruža sigurnost da će pomoć otići onima kojima je namenjena.  U Fondaciji se svima posvećuje jednaka pažnja, ne meri se tuđa muka i problemi, već se preko sajta www.budihuman.rs građanima ostavlja mogućnost da sami odluče kome će pomoći.

Za nepune 3 godine rada fondacija je uspela da prikupi preko 300 miliona dinara pomoći korisnicima i gotovo 2 miliona SMS poruka. Preko 70 korisnika je do sada uspešno poslato na lečenje.

NAJEFIKASNIJA OPŠTINSKA ADMINISTRACIJA U ZEMLJI

Opština Novi Beograd je prva gradska opština u Beogradu koja je radno vreme svojih administrativnih službi produžila do 19 časova, kao i subotom od 8 do 14 časova. Na taj način je omogućila građanima da van uobičajeng radnog vremena mogu da obave ono što im je potrebno. Godišnje, u opštini Novi Beograd se obavi preko 150.000 overa dokumenata, a efikasan organizacioni sistem koji je implementiran omogućuje da se bez gužve, uz zadržavanje od najduže 15 minuta, obave svi opštinsko-administrativni poslovi. Od 2016. godine, opština Novi Beograd je otvorila i Kabinet građana opštine Novi Beograd. To znači da se sve opštinske Službe nalaze na jednom mestu i građani više ne moraju da traže neophodnu pomoć po opštinskim Odeljenjima, već im je to omogućeno kroz Kabinet građana. Pored rešavanja problema koji su u nadležnosti Gradske opštine Novi Beograd, građanima će se pomoći da, za rešavanje pitanja iz nadležnosti republičkih i gradskih institucija, najkraćim putem i dođu do njih.

SERVISNI CENTAR OPŠTINE


Servisni centar funkcioniše po sledećem principu: ima jedinstven telefonski broj 011 / 785-0-785, ljudi zovu i daju svoje sugestije, predloge, žalbe na sve ono što se dešava u opštini Novi Beograd. Ne samo ono što ima veze sa opštinskom upravom nego i generalno – i što se tiče grada Beograda i republike. Tu se pokreću razna pitanja i teme: od elementarnih poput radnog vremena šaltera, potrebnih dokumenata za određene procedure, pa do žalbi na trgovinske lance. Postoji čak i intenzivna saradnja sa udruženjima koja pružaju pravnu pomoć ljudima obmanutim u nekom od trgovinskih lanaca ili prodavnica koji se nalaze na teritoriji Novog Beograda. Ljudima koji se jave Servisnom centru mora da se odgovori u roku od 72 sata. Oni ostave svoje podatke i operateri ih zovu sa informacijom dokle se stiglo, šta je urađeno, šta može, šta ne može, čija je nadležnost, ovlašćenje, koga treba da kontaktiraju, koga će pozvati u njihovo ime – jedna usluga koja ne postoji danas u Srbiji. Pet operatera koji rade od osam ujutro do osam uveče su svakim radnim danom u kontaktu sa Novobeograđanima. U toku noći se snimaju pozivi pa se sutradan ti ljudi kontaktiraju. Vikendom se takođe snima, dakle ne postoji nijedna osoba koja je okrenula broj, a da nije dobila odgovor, da se nije čula sa nekim od ljudi koji su direktno u kontaktu sa Aleksandrom Šapićem. Na taj način napravljen je jedan iskorak u komunikaciji sa građanima i trebalo bi da to sutra svuda funkcioniše tako. Opština Novi Beograd mora da bude servis građana, a ovo je pravi i jedini efikasan način kako se to postiže.

PROJEKAT NOVOBEOGRADSKOG KLUBA

Još jedan projekat po kome je opština Novi Beograd potpuno jedinstvena je “Novobeogradski klub” kartica. To je besplatna kartica koju svaki punoletni stanovnik Novog Beograda može da dobije. Sve što treba da uradi je da dođe u Servisni centar opštine, prijavi se, popuni jedan informativni formular i u roku od sedam dana dobija karticu sa svojim imenom i prezimenom. Zahvaljujući kartici, mogu se ostvariti popusti na preko 150 mesta na teritoriji grada Beograda, a spisak gde se sve mogu ostvariti popusti se dobija zajedno sa karticom. Popustima od 5% do 50% pokriveno je deset oblasti: prehrana, lepota i zdravlje, kultura, putovanje i špediterske usluge, moj ljubimac, moj auto, sve za dom, sport i fitnes, odeća i obuća, obrazovanje. Novi klijenti koji daju popuste se svakodnevno pridružuju klubu i to se redovno ažurira na sajtu www.novibeograd.rs. Osnovna ideja je bila da se rastereti kućni budžet Novobeograđana, a svojim autoritetom i institucionalnom podrškom ovom projektu opština Novi Beograd daje garanciju firmama da je to u interesu i njih samih i građana. Činjenica da u ovom trenutku preko 40.000 Novobeograđana koristi karticu NBGD kluba govori u prilog tome da je izuzetno korisna. Jedina smo opština u Srbiji koja ima ovakvu ponudu za svoje građane.

BESPLATNI PROGRAMI ZA SVE GRAĐANE


Opština Novi Beograd je pokrenula mnogobrojne besplatne programe koji su namenjeni svim generacijama Novobeograđana. Ovi programi, koje ne sprovodi nijedna druga opština u zemlji, osmišljeni su sa ciljem da se Novobeograđanima omogući makar malo rasterećenje kućnog budžeta. U teškim vremenima u kojima živimo, ovi programi omogućuju roditeljima da potpuno besplatno upišu decu u školice plivanja, motoričkih vežbi, glume, slikanja, plesa, folklora, pevanja, engleskog jezika, španskog jezika, ili vrlo popularan program pripreme osmaka za upis u srednju školu kroz besplatne časove matematike i srpskog jezika. Najmlađi Novobeograđani imaju i mogućnost da besplatno idu na plivanje sa roditeljima jednom nedeljno. Najstariji Novobeograđani mogu potpuno besplatno da idu na jednodnevne izlete po Srbiji, pohađaju kurs računara ili održavaju svoju kondiciju i dobro zdravlje besplatnim časovima plesa i terminima plivanja na bazenu SC “11. april”. Opština Novi Beograd osmislila je i posebne programe za dame, poput fitnes treninga koji se odvijaju u SC “11. april” ili spa relaksacije kroz rođendanski poklon. Za 5 godina, ove programe je koristilo preko 50.000 ljudi.

KOMANDNO-BEZBEDNOSNI CENTAR


Opština Novi Beograd je prva opština u Srbiji koja je formirala svoj Komandno-bezbednosni centar. Putem video nadzora će se odatle pratiti dešavanja u svim objektima osnovnih škola i vrtića na teritoriji gradske opštine Novi Beograd, njih ukupno 58. Preko 350 kamera prati dešavanja isključivo oko objekata (dvorišta i ulaze) u cilju sprečavanja bilo kakvih oblika delikventnog ponašanja i povećanja bezbednosti naših najmlađih sugrađana. Ovo je jedno kvalitetno sistemsko rešenje koje se u narednom periodu može unapređivati. Ideja je da se u naredne 4 godine sve javne površine i objekti od javnog značaja pokriju video nadzorom. Dakle, parkovi, dečija igrališta, javna parkirališta i drugi objekti mogli bi da budu pod video nadzorom. Na taj način, Novi Beograd biće najbezbednija opština, ne samo u Beogradu, već i u Srbiji, a prema standardima svetskih metropola.

UREĐENJE PARKOVA I ZELENIH POVRŠINA


Male nadležnosti i skroman budžet kojim raspolaže opština Novi Beograd nisu bile prepreka da se uredi veliki broj zelenih površina na teritoriji opštine. U poslednjih nekoliko godina uređeni su parkovi, dečija igrališta i zelene površine na preko 80 lokacija na Novom Beogradu. Poseban akcenat stavljen je na teretane na otvorenom. Novi Beograd je opština sa najvećim brojem teretana na otvorenom i na svakoj lokaciji su izuzetno posećene. Jedan od razloga zašto je uređeno mnogo zelenih površina na Novom Beogradu je to što se tačno zna šta su prioriteti, a njih definišu građani. Redosled uređenja zelenih površina na Novom Beogradu funkcioniše tako što građan naprave peticiju i obrate se opštini. Na taj način je napravljen jedan pravedan sistem u kome nema zapostavljenih. Svaki zahtev koji se dobije od građana, uvrsti se u plan radova, a broj potpisnika peticije određuje prioritet. Iskustvo je pokazalo da kada se ljudi organizuju i traže da se nešto uradi, kasnije bolje vode računa o tome. Na Novom Beogradu je postavljen standard da svaki novoizgrađeni park mora da ima sve elemente koje građani zahtevaju: dečije igralište, fitnes teretanu, park za pse i prostor za odmor starijih.

POMOĆ IZBEGLIM I RASELJENIM LICIMA

Na inicijativu opštine Novi Beograd, a zahvaljujući vrlo dobroj saradnji sa Komesarijatom za izbeglice i migracije, tokom poslednjih pet godina obezbeđena je pomoć za porodice izbeglih i raseljenih lica u ukupnoj vrednosti od preko 65 miliona dinara. Građevinski materijal, ogrev za zimu, materijalna pomoć za lekove, besplatni paketi hrane i jednokratna finansijska pomoć obezbeđena je za ukupno 1204 porodice izbeglih i raseljenih lica koja imaju prebivalište ili boravište na teritoriji Novog Beograda.