Александар Шапић: Боља комуникација са грађанима уз нове мере за стабилно функционисање града
Градоначелник Александар Шапић најавио је данас, на својој Првој редовној конференцији за новинаре, да ће се пред одборницима на наредној седници градског парламента наћи ребаланс буџета којим ће се средства преусмерити на најзначајније области за функционисање града. Истовремено, најавио је доношење одлуке о сплавовима, унифицирање радника градских предузећа, конкретне мере за унапређивање јавног превоза, као и formирање новог секретаријата који ће обухватити инспекцију, надзор и комуникацију са грађанима.
Он је истакао да се ребаланс буџета интензивно припрема у последњих месец и по дана, с циљем да се пре свега преброди увезена енергетска криза.
– Рат у Украјини је пореметио цене енергената, али и прелио се на животни стандард грађана на који нисмо могли да утичемо. Трудимо се да у тешким временима домаћински послујемо и пронађемо новац за све којима је неопходан. Нисмо тражили средства из републичког буџета и трудићемо се да тако буде и убудуће, али ћемо као Град помагати другима – истакао је први човек престонице.
Сматра да је урађен добар ребаланс буџета, који је смањио одређене трошкове и средства преусмерио на неопходне области, а да се притом не ремети функционисање града. Најавио је кроз ребаланс буџета и значајну помоћ свим градским општинама, а све у корист грађана који у њима живе.
– Обезбедили смо услове да Град буде стабилан до краја године, али и новац општинама. Такође је и намера да се на примеру Општине Нови Београд обезбеди значајна помоћ за сву децу у престоници до 18 година, односно предшколцима, основцима и средњошколцима, али и сектору који брине о нашој деци, од просветара, до спремачица и куварица – навео је градоначелник.
На предстојећој седници градског парламента наћи ће се и одлука о сплавовима, односно о уређењу читавог приобаља.
– У одлуци ће јасно бити дефинисано где сплав може да буде постављен, која је његова величина, закупљено место, почетна цена по којој може да се лицитира. Сви власници сплавова, пре свега на Савском шеталишту, биће обавештени о броју потенцијалних локација. Они који буду излицитирали добиће своје место, плаћаће обавезе према Граду. Они који не буду, имаће рок у оквиру којег ће морати да уклоне сплав, а ако то не буду учинили, ми ћемо га уклонити. Сва правила која важе у европским метрополама важиће и у граду Београду, јер Београђани то заслужују – нагласио је градоначелник.
Он је додао да очекује да ће бити обезбеђен новац да дуго година најављивана реконструкција Савског шеталишта буде урађена следеће године па ће онда, уз решено питање сплавова, тај део бити на понос и задовољство свих Београђана.
Шапић је најавио да ће у наредних двадесет дана радници свих градских предузећа, као и извођачи и подизвођачи који раде за Град Београд, бити унифицирани. То значи, појаснио је, да ће сви имати обавезу да носе унифицирани маркер, шушкавац, са грбом Београда и називом предузећа.
– Сви ће имати обавезу да их носе, како би грађани знали шта радимо на улицама, али и да се зна ко на какав начин изводи радове. Такође, на тај начин контролишемо и себе. Неће моћи да се не зна како и зашто се нешто десило и која је служба у питању. Београђани ће нас контролисати и верујем да ће то побољшати увођење реда, као и квалитет услуга које пружају градска предузећа – нагласио је Шапић.
Градоначелник је представио конкретне мере за унапређивање јавног превоза, а практично је реч о потпуном реструктурирању ГСП-а и система за јавни превоз, смањењу трошкова и повећању ефикасности.
– Београђани би већ у неколико наредних месеци могли да вidе шта је то што смо урадили, јер да бисмо од њих тражили да плаћају превоз, морамо најпре да решимо своје проблеме. У светлу тога је и раскid уговора са компанијом „Кенткарт” и мислим да смо веома близу споразумног раскidа јер су показали велико разумевање последњих дана, на чему им захваљујем. Очекујем да Град Београд због ове одлуке неће платити никакве пенале јер се због лоше наплате њима ни не исплати да раде овај посао – рекао је Шапић.
Шапић је рекао и да ће се оformити градско јавно предузеће које ће да обавља наплату и контролу карата. Такво предузеће, које ће оformити Скупштина града, „отвориће потпуно нову еру не само у наплати и контроли већ и у руковођењу читавим јавним превозом”, казао је Шапић.
Најавио је и formирање јединственог секретаријата који ће обухватити садашње секретаријате за инспекцијске послове, Комуналне милиције, као и део службе Беокома за комуникацију са грађанима.
– Идеја ми је да секретаријат, који би се могао звати за инспекцију, надзор и комуникацију, што ћемо још дефинисати, умрежи све надлежне службе из овог сектора. Комунални милиционар треба да буде на улици и да буде пријатељ, заштитник, надзорник комшија и неко ко ће да буде на услузи Београђанима, што већ дуго није – навео је Шапић.
Инспектор ће бити умрежен с човеком на улици, а градоначелникова иницијатива јесте да се он више ни не зове комунални милиционар већ београдски лични и асистент и надзорник и пријатељ и заштитник, и комшија… и све оно што је грађанима неопходно, а уз чији назив би стајао акроним „БЕЛИ” од „београдски лични”, а такође може бити и алузија на име нашег града, Београда. Комуникација с грађанима ће бити таква да њему на улици може да приђе било ко и да у року од највише 72 сата добије инformацију која се тиче Градске управе. Та особа ће давати инformације са терена, односно указивати на покварене семафоре, неиспражњене контејнере, гужву у саобраћају или било какву врсту инцidента.
– То ће бити једна од највећих квалитативних промена последњих деценија у нашем граду јер ће Београд са тим људима на улици бити безбеднији, сигурнији и чистији, Градска управа ефикаснија и оперативнија, а Београђани сигурнији и задовољнији. Идеја ми је да временом дођемо до 1.000 „београдских личних” илити „БЕЛИХ” на улицама нашег главног града, да отворимо њихове додатне пунктове у сваком крају где ће људи моћи увек да им се обрате, те да на тај начин Београд учинимо много бољим и сигурнијим местом за живот него што је данас – навео је Шапић.