Александар Шапић: Најмање смо причали у односу на друге, а највише реализованих пројеката ће остати иза нас

Радови у центру града су завршени, настављамо да уређујемо центар у естетском смислу, постављањем жардињера, уређењем шеталишта, ивичњака, постављањем заштитних ограда и слично. Оно што је новост јесте да ћемо на окретници код Дома војске направити једну заштитну окретницу само за аутобусе, а аутомобили који су до сада ту пролазили, моћи ће да скрену десно кроз Француску улицу, што до сада нису могли. Ту ћемо обезбедити додатну траку, како би возила јавног превоза могла да несметано пролазе до Трга републике. И на Теразијама радимо на томе да естетски оплеменимо простор, поставићемо зеленило где год је то могуће, а подземни пролаз на Зеленом венцу ћемо реновирати у потпуности следеће године. Такође, тамо где је био 25 година нелегални објекат, направићемо зелени ћошак какав је био пре 50 година – нашли смо фотографије како је то изгледало. Ова Градска управа и ја смо показали да смо најмање причали, али да можете да вidите највише резултата. Београд се гради, ради, као никада до сада. Изузетно сам срећан и поносан због тога. Београд доживњава највеће промене у сваком погледу у својој новијој историји – казао је градоначелник Београда Александар Шапић на конференцији за медије у здању Старог двора.
Говорећи о наставку радова у центру града, односно у Кнеза Милоша, Балканској, Сарајевској и Немањиној, нагласио је да ће они највероватније почети на пролеће, јер је сад приоритет да се заврше радови на Новом Београду.
-О томе ћемо више говорити у наредном периоду, када завршимо читав потез на Новом Београду, Булевар Зорана Ђинђића, Тошин Бунар, Николе Добројевића, Париских комуна итд. Када све то завршимо, вратићемо се у центар града. Очекујемо да ћемо следећег месеца пустити у рад Улицу Луке Ћеловића, па ћете имати још једну опцију да из Карађорђеве прођете ка Београду на води. Оно што је новост јесте да ћемо обезбедити пет паркинг места за туристичке аутобусе код пристана – додао је.
Што се тиче Новог српског моста, Шапић је рекао да радови idу својим током и да се њихов завршетак очекује на пролеће 2027. године.
-Надам се да смо решили проблем који је Дирекција имала са приватним лицем са новобеоградске стране у вези изградње кружног тока и петље која треба да споји Нови српски мост са кружним током код Бранковог моста и са Улицом Јурија Гагарина. Ти радови ће бити завршени заједно са мостом – казао је.
Шапић је истакао да се радови на Тошином бунару настављају и да се ради Студентска улица, ка КБЦ „Бежанијска коса“. Како је истакао, овај део представља важну саобраћајну везу за становнике Земуна, Алтине, Земун поља и Батајнице.
-Тошин бунар је до пре десетак година био сокак, а данас је један од најфреквентнијих булевара. Очекујемо, ако нам временске прилике дозволе, да први део буде пуштен у саобраћај до Нове године, а након тога настављамо радове ка кружном току код аутопута „Милош Велики“ – рекао је.
Казао је да се ради проширење до Студентског града и спајање са завршеним делом Булевара Зорана Ђинђића, који је у потпуности реконструисан од кружног тока у Владимира Поповића. Планирано је и увођење више аутобуских линија кроз Булевар Зорана Ђинђића, како грађани не би морали да пешаче до Булевара Михајла Пупина.
Када је реч о Булевару Михајла Пупина, градоначелник је истакао да се не ради само пресвлачење асфалта, већ и проширење саобраћајница на четири кључне раскрснице, како би се растеретила скретања улево.
-Проширили смо траке код улица Антифашистичке борбе, Шпанских бораца и у Булевару уметности, како би се избегло блокирање раскрсница. Тренутно трају радови на проширењу леве траке код Ушћа. Очекујем да ће радови бити завршени у наредних десетак дана – нагласио је градоначелник.
Шапић је рекао да Булевар уметности и пробијање подвожњака idе својим током.
-Након оног застоја који смо имали прошле године, сада смо ухватили добар ритам и, ако буде све у реду, очекујемо да почетком пролећа буде пуштен Булевар уметности и да буде пробијен подвожњак. То ће бити први булевар који се састоји од више различитих улица, а који ће у целини повезивати Саву и Дунав. Имамо радове и у Париске комуне. Тамо радимо један кружни ток на углу са Студентском улицом, а план је да кружни ток направимо и код Фонтане, тако да ће укупно бити три кружна тока од општине Нови Београд па наниже. Циљ нам је да, када кренете са Бранковог моста, више не морате раније да скрећете, већ да можете право све до Тошиног бунара, па онда лево или десно, у зависности од правца у који idете – додао је.
Радови у Булевару патријарха Павла, који су огромни, спроводе се како треба и постоје индиције да ће можда бити готови и пре јесени 2026, кад им је рок завршетка. Гаража у Влајковићевој би требало да буде готова почетком 2026, а она у Скерлићевој крајем исте године. Такође, све четири фазе Линијског парка раде се у складу са предвиђеним роком, а ради се и на сређивању обале.
Градоначелник је најавио да ће од преко 200 сплавова, на крају на нашим обалама остати само 71 који су лицитирали и платили своје позиције.
Радиће се и на сређивању платоа код Храма Светог Саве, који ће бити уређен тако да буде достојан здања као што је Храм.
Аутокоманда, навео је, добиће далеко већу димензију него што је првобитно планирано.
-Биће део великог уређења тог потеза. Померићемо и неке аутобуске линије да не прелазе преко саме Аутокоманде, где је највећи чеп. Направићемо додатне излазне рампе, шатл басове, паркинг који сам помињао – то је систем „паркирај и вози се“, односно „парк & рidе“ – и он је већ скоро завршен – казао је Шапић.
Шапић је рекао да су многи вртићи завршени, као и школе, и пијаца у Обреновцу, али се чека да добију употребну дозволу.