Александар Шапић: Топла зима први задатак

Све добро, капитално што се радило, метро, обилазница, канализација, мостови и саобраћајнице, радиће се и даље, каже нови градоначелник.

Приоритети ће бити, с обзиром на општу рецесију и кризу с инфлацијом и енергентима због рата у Украјини, коју цео свет пролази, како са што мање штете презимети и како обезбедити да Београђани имају топле домове, вртиће, школе, као и како да јавни превоз несметано функционише и све комуналне службе буду у складу с потребама које Београђани, нарочито током зиме, имају.

Ово је у интервјуу за Српски телеграф поручио новоизабрани градоначелник Београда Александар Шапић, који је истакао да се неће либити да све што до сада није било добро промени. Каже да га чекају велики пројекти, али да ће тек након одређеног времена о њима моћи конкретније да говори.

Шта ћете променити у односу на бившу структуру?

– Све што је било добро нећу мењати, а све што није променићу.

Које велике пројекте бисте издвојили као нешто на чему ћете радити у будућем периоду?

– Требаће ми још времена да се упознам са многим стварима, докле су стигли све велики градски пројекти, ипак, узмите у обзир да ја нисам био део прошле градске власти и нисам имао до сада увид у то како теку пројекти којима се град бави. Тек након одређеног периода могу детаљније да причам о њима. Свакако да све добро, капитално што се радило, намеравам да наставим… метро, обилазница, канализација, изградња мостова и великих саобраћајница…

На који начин ћете комуницирати са грађанима?

– Ту ћемо направити велике искораке, а о томе ћу тек јавност упознати у периоду испред нас. Могу само да кажем да ћу омогућити да ће сваки човек моћи да дође врло лако до жељене информације уз помоћ система који ћу поставити и да неће зависити од тога да ли је лично успео да ступи у контакт с неким функционером или не. Само системска решења су права решења, све друго је јефтин политички маркетинг неспособних појединаца који нису у стању да успоставе ситем.

Смањење гужве и квалитетнији превоз

Истакли сте да ћете се борити са проблемом великог броја аутомобила на улицама главног гарда. Поменули сте да је у неким престоницама, у време највећих гужви, забрањено возити аутомобил уколико се у њему налази само једна особа. Можемо ли нешто слично очекивати код нас?

– Рекао сам да су неке земље проблем загађења и гужви решавале тако што су у центру града, у шпицевима, подстицале вожњу јавним превозом и тиме смањивале гужве и загађење тако што су ограничавале вожњу путничким возилима, на мање од две особе. Нисам рекао да је то инстант решење за Београд, већ сам желео да одговорим на питање новинарке да проблем загађења не може тек тако да се реши, а да нисмо спремни да поднесемо жртву. Имамо, такође, многе градове који наплаћују посебан улаз у центар града путничким возилима. За све то морате да имате далеко квалитетнији јавни превоз него што ми данас имамо да би људи имали алтернативу. Зато је метро важан, зато је важан „БГ воз“, зато је важно подизати квалитет јавног превоза… да би стварали алтернативу путничким возилима која стварају највећу гужву, а у нашем случају због евро 2 и 3 мотора стварају и највеће загађење.

Извор: Српски телеграф