Шапић: Београд ће се у наредних 5 година променити више него у претходних 25

Очекујемо да ових дана буде издата грађевинска дозвола која ће омогућити израду платformе испод Старог савског моста са које ће кренути његова демонтажа. Радови би требало да почну у току лета, а рок од момента када кренемо да га скidамо за изградњу новог моста је две године, изјавио је градоначелник Александар Шапић.

Он је гостујући у емисији „Фокус” на Тв Б92 рекао да ће Нови савски мост већ суштински саобраћајно да измени Београд јер ће имати четири траке, трамвајске шине и бициклистичке и пешачке стазе.

– Рашчишћавамо део између Бранковог моста, ТЦ „Ушће”, Хајата и железничког моста, ту се прави једна нова саобраћајница која ће да „покупи” саобраћај са Новог Београда, да га пусти ка Земуну о обрнуто. Ми ћемо већ ове године „пробити” Булевар Зорана Ђинђића до Булевара Владимира Поповића и грађани ће оданде моћи да idу лево на велику петљу и одмах на Бранков мост за Земун или десно на Нови савски мост. – објаснио је градоначелник.

Управо сада се, како је рекао први човек престонице, спрема потписивање уговора јер је idејни пројекат завршен и процењена је вредност тунела који би требало да idе од Економског факултета и да изађе код Улице деспота Стефана.

–  Нови савски мост тада постаје саставни део једног великог пројекта чији је циљ да реши како да се премосте два најдаља дела града, а да се истовремено смањи и загађење и гужва у саобраћају. Завршетак свих ових великих пројеката поклопиће се 2028. године са пуштањем прве линије метроа и то онда неће бити исти град. Ово је реалност која је уједно постала наша неопходност и срећан сам што као градоначелник имам прилику да учествујем у овим променама и урадим неке историјске ствари. Зато се грдно варају они који мисле да могу да ме зауставе неке петпарачке дневне ствари и интересне групе јер сам дошао овде да оставим нешто иза себе – рекао је Шапић.

Он је подсетио да се у Београду паралелно са изградњом метроа раде други велики саобраћајни пројекти који ће изменити саобраћајну слику града.

Према речима градоначелника очекује се да у току лета Савско шеталиште потпуно другачије изгледа бар што се тиче броја сплавова и њиховог окружења.

– Паралелно са тим крећемо и у реконструкцију Савског шеталишта и излазимо са планом сплавова за остале обале. Оочекујем да у ово време следеће године више неће постојати ни један „дивљи” сплав – рекао је Шапић.

Он се осврнуо и на план Детаљне регулације дела Булевара Краља Александра и рекао да је актуелни план из 2009. године промењен тако што ће трамваји ићи до Устаничке улице, а да ће од Устаничке до Смедеревског пута булевар бити проширен са по две саобраћајне траке, али без трамвајске мреже.

Градоначелник је говорио и о Одлуци Скупштине да раскине уговор са Кенткартом и изразио уверење да Град неће плаћати пенале због превременог раскidа уговора. Када уговор званично буде раскинут сва контрола и наплата карата прећи ће на град Београд и новоосновано предузеће, а то ће, како је рекао, бити први пут за 12 година да ће Град имати увid и контролу над наплатом карата, а самим тим и над финансијама.

Он је изјавио да очекује да ће грађани са „Београдском картицом”, која ће заживети до краја године, поред свих попуста моћи помоћу QР кода да вidе шта је све град за њих припремио, а да ће на годишњем нивоу моћи да уштеде и до неколико хиљада евра свог буџета.

Шапић је рекао да за десетак до петнаест дана очекује да ће бити отворен јединствени број (11-0-11) који ће значајно олакшати грађанима комуникацију са градским службама будући да су све припреме већ у завршној фази.