Шапић: Брига о људима који у граду живе је једнако важна као и развој инфраструктуре

Дошло је време да уведемо ред у наш град и да живимо онако како живе становници свих великих светских метропола. Ту мислим на увођење реда у приобаље, јавни превоз, на улицу, да људи који у Београду живе буду на првом месту, а да се истовремено наш град развија, изјавио је председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић гостујући на ТВ Пинк.

Он је оценио да је последњих 10–12 година у Београду урађено више него у претходне три-четири деценије.

– Београд одавно више није исти град и по свим својим параметрима постаје озбиљна, права, не само европска већ и светска метропола. Апсолутни је центар овог дела региона. Поред изразитог привредног, економског, инфраструктурног развоја, у последњих годину и по дана акценат је на бризи о људима. То је изузетно важно јер град чине људи који у њему живе. Најважније је да када погледате иза себе, можете да видите да су остале ствари које су у интересу Београђана – истакао је Шапић.

Према његовим речима, за ових годину и по дана донето је заиста доста социјалних мера које, како је рекао, ниједна градска управа претходних неколико десетина година није доносила, те да нико ко у будућности буде водио Београд неће хтети, али богами ни смети да промени, јер ће наићи на гнев свих Београђана.

– То су мере које се односе на укидање свих плаћања социјалних услуга од личних асистената и геронтодомаћица, преко увођења бесплатних уџбеника и потпуно бесплатних вртића до повећања субвенција за приватне вртиће. Кренули смо да „размонтирамо” стари систем јавног превоза и појефтинили смо карте које су практично два пута ниже него што су биле до сада – рекао је Шапић.

Он је најавио да ће се у наредна два-три дана на свим стајалиштима појавити информативне табле какве су до сада постојале само на аеродромима, како би грађани на сваком стајалишту у престоници могли да добију информацију за колико минута стиже возило.

– Поред тога смо повећали плате васпитачицама и свим запосленима у предшколским установама, увели смо током лета бесплатне карте за базен. Више од 200.000 грађана их је користило, а ускоро би требало да буде завршена набавка за пречишћиваче ваздуха у вртићима и школама. Ваучере смо поделили свој деци, завршно са онима који су четврти разред средње школе, као и свим запосленима у образовном сектору. Све ове мере коштале су буџет више од сто милиона евра – нагласио је Шапић.

Говорећи о увођењу реда у приобаље, он је подсетио да ће на Савском шеталишту од некадашњих више од сто сплавова сада бити 28 и додао да од Калемегдана до Бранковог моста неће бити ниједан сплав.

Када је реч о изградњи метроа, Шапић је истакао да његова изградња представља национални пројекат који су политичари обећавали деценијама уназад.

– Тек сада је изградња метроа постала опипљива, јер су радови на Макишком пољу увелико одмакли. Треба истаћи да је то национални пројекат који није могао да се спроведе без председника Републике Александра Вучића, Владе Србије и на крају Управе Града Београда – навео је Шапић.

Он је нагласио да ће метро суштински променити не само саобраћајну слику града већ и сам живот у граду Београду.

– Оног тренутка када метро постане примарни вид јавног превоза, тада се мења живот у српској престоници. Изградња метроа је данас реалност и објективно је да две линије метроа буду завршене до 2030. године – навео је Шапић.

Подсетио је да је урађена комплетна експропријација земљишта на првој линији метроа и наручена израда машине, популарне „кртице”, за копање те линије. Указао је на то да се та „кртица” наменски прави за одређено поднебље, а да ће наша бити завршена наредне године, када се и креће са копањем. Такође је нагласио да се поједине станице на првој линији метроа већ сређују.

– Док не изградимо метро, проширујемо улице где год је то могуће, попут Вишњичке улице, Булевара Зорана Ђинђића и Тошиног бунара. Битно је да обезбедимо већи проток саобраћаја и независну, крајњу траку за возила јавног превоза. Међутим, све се суштински мења тек изградњом метроа, а до тада нам је циљ да у потпуности уредимо јавни превоз, уз већ најављену набавку за следећу годину од 300 нових аутобуса и 50 трамваја и већ спроведену одлуку којом Град Београд контролише наплату, а не приватна фирма, како је било до пре неколико месеци – закључио је Шапић.

Он је на констатацију да је био храбар у доношењу одлука у вези са уклањањем нелегалних сплавова и наплате карата у јавном превозу рекао да је био, пре свега, одговоран.

– Сви су ми рекли да не дирам у то осиње гнездо са наплатом преко Бус плуса и да је фирма Кенткарт преживела све промене власти у граду, али очигледно је да мене и ову градску управу нису уплашили. И никада нећу дозволити да новац грађана Београда контролише било ко други него Град Београд – казао је Шапић.