Шапић: Драстично појефтињење јавног превоза у Београду

Квалитет јавног превоза, уласком „Бус плуса” у читав систем, годинама је опадао једнако као и наплата, те је незадовољство и корисника и Града расло, због чега је предложена промена система и драстично појефтињење јавног превоза у Београду, рекао је градоначелник Александар Шапић. Он је за ТВ Хепи појаснио да се читав систем на овај начин поједностављује, а новина у односу на јучерашњу најаву јесте додатно смањење цене месечне карте за једну зону и нижа цена временске карте од 90 минута.

– Град ће убудуће бити подељен на две зоне и постојаће две тарифе. Временска карта за 90 минута коштала је 90 динара, а сада ће бити 50, док ће дневна карта за обе зоне износити 200 динара. Седмодневна карта, такође за обе зоне, коштаће хиљаду динара, колико је раније коштала тродневна. Следећа велика ствар јесте цена месечних карата, која се кретала од 2.990 до 4.990 динара, у зависности од зоне. Сада ће зона А или зона Б бити 2.500 динара, а обе зоне 3.500 динара. Појефтињења, дакле, idу скоро и до педесет процената, што мислим да ће људе определити да плаћају превоз – истакао је Шапић.

Предлог је да годишња карта кошта 25 хиљада за једну зону, односно 35 хиљада за обе зоне, док је некада била 54 хиљаде. Поред основаца, право на бесплатан превоз имаће и средњошколци, а старији суграђани више неће на годишњем нивоу плаћати 417 динара за нову карту, већ ће им карта бити доживотна. Све друге повлашћене категорије остају и цена ће бити хиљаду динара. Увешће се и системи плаћања посредством СМС-а и апликације, али и на продајним местима, прецизирао је Шапић.

– Људима ћемо ове инformације послати на адресе да не би било пласирања дезинformација и опструкција – рекао је Шапић.

Неће бити више валidирања карти. Ако се путник затекне без карте, неће бити избацивања из превоза, већ ће му бити дата могућност да казну плати, и то у наредних неколико дана по дупло мањој цени.

– Те врсте тензија неће више бити у превозу, као ни уласка на прва и изласка на остала врата, нити задржавања код валidатора. Наша обавеза јесте да подижемо квалитет превоза и возила, и да повећамо фреквенцију возила на најоптерећенијим линијама – нагласио је Шапић.