Шапић: Изградња „Малог метроа“ почиње у јуну и то је један од најважнијих саобраћајних пројеката у последњих неколико деценија у Београду

Почетком јуна у Булевару деспота Стефана почеће радови на изградњи тунела, који ће овде уронити у земљу, а изронити код Економког факултета. Тунел ће бити дугачак два километра и имаће две тунелске цеви, са по две траке у сваком смеру. Пројекат изградње тунела успели смо да повежемо са пројектом новог Савског моста и обједињене пројекте назвали „Мали метро“, јер ћемо тиме омогућити да са Новог Београда преко новог Савског моста и кроз тунел за само пар минута стижете до палилулских насеља Борче, Овче, Крњаче, Котежа и целе леве обале Дунава. Ово ће бити један од најважнијих саобраћајних пројеката у Београду у последњих неколико деценија, јер ће за око 14 одсто растеретити саобраћај у центру града, а за 15 одсто смањити загађење, јер ће саобраћај ићи испод земље, и оно најважније спојиће два најудаљенија дела града – рекао је Александар Шапић, председик Привременог органа Града Београда приликом најаве почетка радова на изградњи тунела од Булевара деспота Стефана до Економског факултета.
-Радови почињу у јуну и рок за изградњу тунела је четири године, док је рок за мост много краћи. Ако Бог да, и ако добијемо прилику да у следећем мандату водимо Београд, жеља ми је да до краја наредног мандата имамо завршен пројекат „Малог метроа“, што ће већ бити негде у сутон метроа, који треба да нам стигне 2028. или 2029. године. Очекујемо да већ следеће године и та машина „кртица“ крене да буши тунел. Ово ће потпуно променити архитектонску слику Београда. Успели смо смањимо и број објеката који би требало да буду срушени са стране Економског факултета, тиме што смо променили пројекат, урањамо у земљу, а не idемо у оно брдо које се налази лево од Економског факултета. По првобитном плану тамо је велики број зграда требало да срушимо, и питање је када би то све кренуло – додао је.
Београд ће у следеће четири године, наводи Шапић, доживети такве квалитативне промене од саобраћајних, инстраструктурних, преко свих других промена, да ће бити потпуно други град.
– Изузетно сам узбуђен што смо овај пројекат довели до почетка извођења и што ће „Мали метро“ да буде на понос града Београда. Два километра тунела изпод земље, данас то делује незамисливо, испод језгра града, са новим мостом и свим саобраћајницама, са великом петљом на Новом Београду, која ће да скупља саобраћај из Земуна, булевара Николе Тесле, Владимира Поповића, из Михајла Пупина, од општине Нови Београд, и да га онда распоређује, један део у Стари град, други у остатак Београда – објаснио је.
Први човек Београда је истакао да је тунел од деспота Стефана до Економског факултета саобраћајна револуција и да је изузетно поносан на чињеницу што ће коначно заживети idеја о тунелу, која је замшљена још 50-их година прошлог века.
20.мај 2024. године