Шапић: Јединствени број за све инformације грађанима до краја године

Град Београд ускоро ће добити јединствени број телефона путем којег ће суграђани моћи да добију све инformације и да пријаве проблеме, рекао је градоначелник Београда Александар Шапић гостујући на ТВ Пинк. Он је изразио очекивања да ће ова врста комуникације са грађанима заживети до краја године, те да ће све градске службе бити повезане преко броја телефона 11-0-11.

– Број још увек није у употреби, али желим да захвалим премијерки и њеном шефу кабинета који су нам помогли у комуникацији са „Рателом” да добијемо број. Управо се ради синхронизација свих јавних предузећа и софтвера. Желео сам Београђанима да омогућим да више не морају да траже ко је за шта надлежан, те да их лишим неодговорних људи. У тим службама није било надзора, а сада ћемо имати апсолутну контролу, знаћемо тачно колико позива добијамо, које су нам области најугроженије, које нам службе најлошије раде, а које најбоље, знаћемо када су људи добили одговоре – појаснио је градоначелник.

Мислим, додао је Шапић, да је то изузетно унапређење свакодневног живота Београђана.

– Од тренутка када служба заживи, сигурно ће бити проблема, али могу да обећам да ће цео градски апарат бити максимално ажуран. Након позива на број постојаће могућност да људи изаберу област, након чега се јавља оператер и, уколико може, даје одмах одговор. Имаћемо пресек три пута у току дана, те ће се одговор добијати у току дана, уколико је то могуће, или у року од 72 сата, а уколико не можемо да решимо проблем, даћемо решење и адресу коме да се људи јаве – рекао је Шапић.

Градоначелник је подсетио да је formирано и тело „Лице града” које има за циљ синхронизацију свих послова и обавеза градских и републичких служби, чиме се, између осталог, изражава поштовање према Београђанима и њиховим потребама. Састанци се организују сваког понедељка и њима руководи градски менаџер.

Оценио је да је комуникација добра, да се полако уводи читав градски систем с крајњим циљем увођења реда на читавој територији града.

Иако је Београд познат по угоститељству, као делу туристичке понуде, бука из ових објеката не сме да угрожава и ремети живот суграђана, те је градоначелник овом приликом најавио да ће у следећих неколико дана сви угоститељи добити писмо у коме се подсећају на важећи закон и њихове обавезе.

– Од 1. децембра кренућемо у континуирану посету локалима, ресторанима и свуда где будемо имали пријаве грађана. Закон о буци јасно дефинише обавезе угоститеља, само се он није довољно примењивао. Зато апелујем на све власнике ресторана да, уколико треба, уложе у додатну изолацију, а да они који прекорачују дозвољени ниво буке и ограничено време узму у обзир да ту живе суграђани и да морају да буду солidарни. Закон мора да се примењује подједнако на све грађане и неће бити протекције. Грађанима је важан осећај правде и онда су спремни да промене своје навике. Тиме се руководим у свом послу од почетка, а ово је пример за то – рекао је градоначелник, додајући да је обавеза Градске управе да штити све своје грађане.

Градоначелник Шапић рекао је да се након сагледавања највећих проблема у граду ушло у фазу имплементације решења за које је припремљена платformа у претходна четири месеца. Када се пред крај године буде усвајао буџет за следећу годину, изложиће се и нов програм и нове одлуке. Међу значајнијим пројектима јесте предстојеће уређење београдског приобаља, што је привукло велику пажњу јавности.

– Требало би да до краја месеца или најкасније почетком децембра буде расписан конкурс за локације сплавова на Савском шеталишту. Одредили смо да их буде трidесет, уместо садашњих сто. Упоредо радимо пројекат за довођење инфраструктуре, а то су вода, струја, осветљење. Осим тога, постојаће и обавеза да сви сплавови имају пречишћиваче отпадних вода – прецизирао је Шапић.