Шапић: Као градоначелник радим и желим да радим велике и важне ствари упркос опструкцијама различитих нивоа друштва

Градоначелник Београда Александар Шапић најавио је наставак увођења реда у Београду буде ли остао на месту градоначелника и у наредном мандату, истичући да је за годину и нешто дана показао да је спреман да трпи и личне последице, опструкције и кампање против себе из свих нивоа друштва, не само од опозиције и појединих медија.

– Ударио сам у дубоке системе, у разне осињаке. Десет година се бавим овим послом и ако нисам спреман да уђем у конфликте да бих се изборио за добре ствари за наш град, ко ће да буде спреман, сигурно не онај ко ће се први пут овде појавити. Ако ја не будем имао снаге да се супротставим и великим привредним субјектима и конгломератима који управљају нашим регионом, а ко ће? Неко ко је дошао на ово место без искуства? – рекао је Шапић за ТВ Пинк.

Градоначелник је подсетио да је читаву деценију водио општину Нови Београд.

– На место градоначелника дошао сам с намером да оставим нешто иза себе. Ако не могу да урадим велике и важне ствари, боље да не будем овде – нагласио је градоначелник.

Шапић је истакао да је Град Београд донео многе социјалне мере у последњих годину и по дана, више него што је урађено за двадесет или трidесет година.

– То што је урађено у последњих годину и по дана, до сада ниједна градска управа није урадила и тако ћемо да наставимо, од бесплатних ваучера, преко уџбеника, вртића, до свих услуга социјалне заштите, а нема чекања ни на личне пратиоце. Затим, летос смо омогућили бесплатни улаз на све базене, подижемо субвенције за вртиће, дупло смо појефтинили јавни превоз и још много других ствари… Тренутно чекамо да се заврше јавне набавке за пречишћиваче ваздуха у свим вртићима и свим основним школама, као и за бесплатни енглески за све предшколце. Мислим да једна одговорна градска управа и градоначелник морају да имају озбиљне социјалне мере и социјални програм – рекао је Шапић и најавио да ће наставити са овом праксом у наредном периоду, када ће бити донесено још нових социјалних мера.

Он је нагласио да неће да одустане од уређења београдских обала и шеталишта, Савског и Дунавског кеја.

– То што смо дозволили да последњих четрдесет година уништавамо наше обале јесте наша брука и срамота. Ја нећу да зауставим процес рашчишћавања и уређења обала, на Савском шеталишту од 110 остаће 28 сплавова, расписујемо за неколико дана лицитацију за део Дунавског кеја, а од Бранковог моста па скоро до Ушћа неће бити сплавова – рекао је Шапић.

Шапић је нагласио да се кренуло и у увођење реда приликом реконструкција улица и навео податак да ће до децембра, у коначном збиру, бити реконструисано више од 300 улица.

– Кренули смо чак и у проширивање улица, што нико до сада није радио. Тиме обезбеђујемо додатну траку за јавни превоз и повећавамо проточност саобраћаја. Када се ставља примедба у неким медијима да се у исто време ради 166 улица, ја морам да их питам када се у историји града дешавало да неко истовремено ради толико улица и када би требало, по њима, да ми то радимо? Током лета смо радили више него икад, увели ноћне радове и викендом, тако да нисмо пробијали рокове – истакао је Шапић.

Он је најавио и да очекује да током јесени буде завршена јавна набавка за радове на спајању Моста на Ади са средњом деоницом у Булевару патријарха Павла, као и да ће у истом периоду започети изградња подвожњака у Булевару уметности који ће растеретити улицу Омладинских бригада, што представља капитално важан пројекат за растерећење саобраћаја на Новом Београду.

Градоначелник је подсетио да је пре шест месеци почело успостављање потпуно новог система наплате карата и контроле у јавном превозу.

– Увођење реда у Београду подразумева уређен јавни превоз. Све што смо урадили за ових шест месеци представља квалитативни помак, уз појефтињење карата. Након што смо саопштили колико је повећан број купљених карата, уследили су напади на мене у којима се каже да је наплата смањена. Наравно да је смањена када је дупло јефтинија, али је број продатих карата већи. Ако су тачни подаци које су они избацили, а папири који су званично код нас показују другачији број карата за прошлу годину, онда је питање где су те паре завршиле пошто у градској каси нису. Онда ћемо и за то да их тужимо. Суштина је следећа, ми смо вратили јавни превоз у руке Београђана из руку приватника и настављамо да га унапређујемо у интересу града, а не „Бус плуса”, као што је било донедавно – рекао је Шапић.