Шапић: „Мали метро” мења саобраћајну архитектуру града

Председник Привременог органа Александар Шапић изјавио је данас да је Влада Републике Србије потписала уговор за изградњу тунела од Булевара деспота Стефана до Економског факултета, који заједно са Новим савским мостом чини најважнији саобраћајни пројекат и чијим завршетком Београд више неће бити исти град.

– То је пројекат о којем сам много говорио последњих годину дана и он као идеја постоји више од 50 година. Пре неколико месеци сам рекао да пројекат Новог савског моста не може да буде до краја потпун и сврсисходан уколико нема тунела. Овакав пројекат, који смо назвали „мали метро”, суштински мења саобраћајну архитектуру града Београда, где тунел, који ће ићи испод Улице Гаврила Принципа и излази у Булевар деспота Стефана, практично повезује два саобраћајно најдаља дела града. Пре неколико дана потписан је и уговор према којем је финансијер Влада Републике Србије, а инвеститор Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда – рекао је он.

Шапић је истакао да убрзано започиње израда пројекта тунела, те да ће истовремено почети неки од грађевинских радова.

– Експропријација је била највећи проблем, али смо успели значајно да смањимо број објеката који би требало да прођу кроз ту процедуру. Суштински, Улицу Гаврила Принципа нећемо да померамо, ићи ће се испод ње, тунел ће бити дужине око два километра и излазиће у Булевар деспота Стефана. Тако мењамо саобраћајну архитектуру града – поручио је Александар Шапић.

Он је подсетио да је пре неколико дана, обилазећи грађане на Сланачком путу, рекао да ће тим правцем до центра Новог Београда моћи да стигну за нешто више од десет минута.

– Проширили смо Вишњичку улицу, која се улива у Булевар деспота Стефана који ће се спуштати у тунел, имаћемо и нови савски мост, тако да након овог пројекта Београд саобраћајно неће више бити исти. Према проценама, проценат загађења ће се смањити за 14 одсто, гужве за 12 одсто, а притом ће бити спојена два најудаљенија дела града – Нови Београд, Земун и Сурчин са Звездаром, Палилулом и Панчевачким мостом. Веома сам задовољан што смо овај пројекат успели да „изгурамо” и да се он третира попут пројекта Новог савског моста. Назвали смо га „мали метро” јер подразумева потез од Булевара деспота Стефана до велике саобраћајнице која ће се радити на углу Владимира Поповића и Булевара Николе Тесле. „Мали метро” значи да ће се на том потезу стизати и пре него правим метроом, јер метро има станице а овде нема заустављања. Када се попнете на мост, ићи ћете право до Деспота Стефана, за шта ће бити потребно неколико минута. Очекујемо да први радови крену већ следеће године. Пројекат тунела изузетно је комплексан, изискује време и не можемо да кажемо да ће бити готов за годину, чак ни за две године. Међутим, реално је да оба пројекта буду завршена за три и по до четири године – казао је Шапић.

Мислим, додао је Шапић, да људи још увек нису ни свесни какву ће то промену да донесе.

– Успели смо да наметнемо пројекат моста на национални ниво и то више нико не може да заустави, без обзира на то ко буде водио и град и државу. Сигуран сам да од тога нико неће одустати – закључио је Шапић.