Шапић: Најмодерније инфо-табле ускоро на 1.000 стајалишта у престоници

Првих хиљаду стајалишта градског превоза у престоници ускоро ће добити инformационе табле модерног дизајна које ће бити понос Београђана, а до сада се могу вidети у малом броју европских и светских градова. Такође, грађани ће и даље имати на располагању апликацију преко које могу да добију обавештења о линијама јавног превоза, изјавио је градоначелник Александар Шапић.

Он је, гостујући на ТВ Прва, истакао да очекује да првих 1.000 табли буде постављено до краја новембра на најфреквентнијим стајалиштима градског превоза.

– То су стајалишта на којима постоје надстрешнице. На стајалиштима која не буду имала таблу постојаће могућност коришћења УССД кода, односно могућност да путници након слања кода добију инformацију о линијама које их занимају. Такође, обавештења о линијама, возилима и времену доласка возила могу се добити слањем СМС поруке на 11-0-11. Слање УССД кода кошта око три динара, а СМС порука 10 динара – рекао је градоначелник.

Према његовим речима, Град не одређује цене за УССД или СМС поруке, већ мобилни оператери.

– Суштина је да на стајалиштима на којима не постоји инformациона табла, грађани могу на ова два начина да сазнају све што их занима у вези са доласком возила градског превоза. Мало градова у Европи и свету има овакав систем обавештавања. Осим квалитета услуге, водили смо рачуна и о дизајну како би се табле добро уклопиле у изглед стајалишта – рекао је градоначелник Шапић.

Он је нагласио да је нова апликација за градски превоз прецизнија, а до евентуалних грешака долази највише зато што се много више користи у односу на претходне.

– Нова апликација је „скинута” око 500.000 пута на „смартфон” уређајима и око 100.000 пута на „ајфон” телефонима. Када се те бројке упореде са бројем жалби, у питању је заиста занемарљив број. Апликација је унапређена могућношћу куповине карата, што са претходном није био случај. Такође, преко апликације се може послати СМС порука, што је такође новина. Било је и случајева напада на апликацију, односно на софтверски систем који је покреће, али смо сталним повећавањем капацитета успели да очувамо њено функционисање. Апликација даје нетачну инformацију само у случају „баговања”, што се дешава понекад готово свим уређајима, као и у случају прекidа емитовања „џи-пи-ес” сигнала. У свим другим случајевима апликација ради беспрекорно. Константно унапређујемо апликацију и то ћемо наставити да радимо, како би Београђани могли несметано да је користе – додао је Шапић.

Како је рекао, немогуће је све остварити одједном јер се кренуло са опорављањем система који је урушаван више од трidесет година, а последњих четрнаест је био у рукама приватних лица.

– До сада се нико није бавио тиме, ја сам први који се усудио. Био сам спреман да уђем дубоко у све проблеме, што до сада није урадио ниједан градоначелник. Сада смо изашли на „зелену грану” и мислим да то Београђани вidе. Најважније је да смо им смањили цену карата и тиме кренули да враћамо њихово поверење у градски превоз. Зато сам оптимиста када је реч о јавном градском превозу, који ће када дочекамо метро постати секундарни вid превоза – закључио је први човек престонице.