Шапић: Нема одустајања ни од једног пројекта, никада већа улагања у историји Београда у јавни превоз, следеће недеље представљамо велики безбедносни пројекат

Следеће недеље представићемо прву фазу великог безбедносног пројекта који смо најавили пре три године и ком сам више пута говорио. Прва фаза је готова, поставили смо камере са посебним софтвером за детектовање ватреног и хладног оружја у дворишта свих београдских основних школа. Представићемо како софтвер, који не постоји у овом делу Европе, изгледа на терену, као и наш командно-безбедносни центар који се налази у Тиршовој улици. Кренули смо са постављањем камера и у двориштима вртића, очекујемо да до краја године буду постављене у свим вртићима. Све школе ће бити повезане са комунално-безбедносним станицама које су саставни део овог великог безбедносног пројекта. До краја месеца биће готово 15-20 станица. На те станице биће повезано четири или пет најближих школа и вртића – истакао је градоначелник Београда Александар Шапић на конференцији за медије у здању Старог двора.
Говорећи о јавном превозу, градоначелник је напоменуо да је расписана набавка за 300 нових аутобуса и 100 трамваја.
-До краја пролећа би требало да стигне свих 150 аутобуса које смо наручили крајем прошле године. Први трамваји би требало да стигну у марту или априлу, а свих 25 које смо такође наручили прошле године би требало да стигну у наредних годину и по или две. Планирамо да урадимо и репарацију шпанских трамваја који су у прилично лошем стању. Као што сам раније најавио, Град Београд ће зановити сва возила јавног превоза. Када завршимо све ове набавке, до краја 2027. неће бити возила старијих од две-две и по године у јавном превозу. Никада у својој историји Београд није имао оволике набавке и улагања у свој јавни превоз – рекао је Шапић.
Истакао је и да ће се Град највероватније одлучити за куповину нових електричних аутобуса уместо тролејбуса, јер они који су предложили јавно-приватно партнерство имају добре аргументе зашто су електрични аутобуси боља опција.
-Уколико би прихватили понуду јавно-приватног партнерства они би морали да купе аутобусе за 80 милиона евра, а затим опет нове након 10 година, као и да обезбеде све оно што је неопходно да превоз функционише, а Град би плаћао само 1,2 евра више по пређеном километру него што плаћа данас ГСП-у. Покушаћемо у наредних два-три месеца да вidимо да ли Град има средства да сам купи аутобусе, јер из ГСП-а кажу да имају капацитете да сами воде те линије као и до сада. Постројење на Дорћолу остаје у власништву Града, све друге инformације су нетачне. Ниједан радник није добио отказ од када сам ја градоначелник – нагласио је.
Шапић је подсетио да је просечна плата возача ГСП-а 2022. године била 82.125 динара, а да је данас 142.624 динара.
-Уместо шест дана, раде пет, имају боље услове, возе боља возила и тек ће возити. Од 2012. до 2022. године укупно је набављено 500 нових аутобуса. У последње две године набавили смо 550 нових аутобуса. Приватни превозници су за 10 година купили нула нових аутобуса, а сада морају да имају укупно 1000 нових. Од 1992. до 2022. године купљено је 50 нових трамваја. Од када сам ја на челу Београда купљено је 25 и расписана набавка за 100 нових. За 30 година купљено је 140 нових тролејбуса, а сад Град гледа како да нађе средства да купи 100 нових електричних аутобуса.
Тако сам ја „упропастио“ јавни превоз – рекао је.
Апропо хајке у медијима која се води против њега, Шапић је нагласио да се нигде није сакрио, нити побегао, да је ту, али да не жели да гостује по телевизијским програмима са разним лажним аналитичарима, статистичарима и осталима.
Градоначелник је обавестио јавност и о многим саобраћајним радовима у престоници.
-Завршили смо радове у Булевару Зорана Ђинђића до Студентске улице и кренули смо са радовима ка Студентском граду. Направили смо и idејно решење за проширивање целе раскрснице код Студентског града, затим продужетак ка КБЦ „Бежанијска коса“, како бисмо се спојили са Тошиним бунаром који ће такође ускоро бити готов. Тако да имамо три траке од подвожњака код Газеле па до крака за ауто-пут „Милош Велики“. Успели смо да растеретимо новобеоградске булеваре – рекао је Шапић.
Што се тиче радова у центру града, како наводи Шапић, проширују се аутобуска стајалишта код Трга Николе Пашића и код Пионирског парка, Улица Драгослава Јовановића је завршена, проширена је Призренска улица, завршени су радови на Зеленом венцу, као и радови у Карађорђевој, Поп Лукиној и Црногорској улици.
Остали радови у центру града idу својим током, ускоро ће се почети са изградњом кружних токова код Трга Николе Пашића и Теразија, док се од кружног тока код Игуманове палате одустало из техничких разлога.
-Уклањање Старог савског моста idе својом динамиком, уклањење је каснило месец дана због људи који су протествовали. Прве обрисе Новог српског моста моћи ћемо да вidимо негде почетком 2026. године. Крајем месеца очекујемо почетак изградње тунела од Булевара деспота Стефана до Економског факултета. Првих годину дана се измештају инсталације, а кртица је већ наручена и требало би да стигне за тих годину дана. Наставља се и изградња подземних гаража у Влајковићевој и Скерлићевој улици. Изнад гараже у Влајковићевој имаћемо парк који ће уједно бити и музеј на отвореном. Средићемо и Безистан, јер радови који се изводе у центру нису рађени 50 година, па би била штета да не уредимо и тај део. Такође, кренули смо и са израдом пројекта пешачко-бициклистичког моста, а готов је и конкурс за нови Зоо врт на Ади Циганлији. У наредних месец дана требало би да потпишемо и уговор са Владом о изградњи тунела од Сењака до Аутокоманде – казао је.
13. фебруар 2024.