Шапић: Није безначајно да ли ће локална власт подржавати политику одбране националног интереса. Брига о људима је нешто на шта сам најпоноснији

У овом важном тренутку у коме се налази наша земља није безначајно да ли ће локална власт подржавати политику одбране националног интереса или ће промовисати анти-српску политику. Србија је слободна земља, а Београд слободан град који је у своје „скуте” примао све људе, али ћу јасно подвући црту и рећи да никада нећу бранити оне који промовишу анти-српску и анти-државну политику, истакао је за Радио телевизију Војводине и Тв Инсајдер председник Привременог органа града Београда Александар Шапић.

Зато је, како каже, много пута поновио да Београд треба да има српског градоначелника јер када код је било тако, било је добро свима, а кад је било супротно било је добро свима, осим Србима.

– То не значи да сам шовиниста и да сам човек који жели да се обрачунава са људима других вера и нација. Град Београд треба да подржава политику одбране националних интереса и јако ми је жао што међу нама данас не постоји минимум националног јединства око кључних националних тема. То је оно што нисмо успели да постигнемо и то је велика наша срамота – порука је председника Привременог органа који је нагласио да зато предстојећи избори имају далеко већи значај јер превазилазе локалне теме.

Када је реч о протестима радника ГСП-а Шапић је рекао да прво треба рећи да је од 6.000 радника колико има Градско саобраћајно предузеће, је протествовало њих 0,1 одсто или ти словом и бројем, шест радника. Након тога је рекао да нема проблем да и са њих шест разговара ако су незадовољни, али о њиховим правима и условима за рад, не и о  политици пословања предузећа.

–  Радници ГСП-а који су протествовали говоре апсолутно о стварима који нису у њиховој надлежности. Што се тиче синдикалних права, услова за рад и плата ми смо са 85 хиљада динара, колики је био просек када сам ја дошао, дошли сада да возач  може да заради 118 хиљада динара. Смањили смо возачима са шест на пет радних дана, купујемо нове аутобусе. У току је набавка 150 нових аутобуса и 25 трамваја, купили смо 100 нових аутобуса и очекујемо да ће у следећих пар месеци бити још неколико стотина нових аутобуса на нашим улицама. Трудимо се да им максимално побољшамо услове, ниједан радник није отпуштен нити ће бити – рекао је Шапић додавши да са радницима неће причати о политици управљања предузећем јер то је онда самоуправљање.

Како је рекао менаџмент је дужан да обезбеди права радника, али истовремено и да сноси одговорност вођење фирме.

–Лаж је да се дешава приватизација, јавно-приватна партнерства нису приватизација, она постоје много пре мене. Капацитети нашег градског саобраћајног предузећа су такви да нису довољни. Уговори које ћемо потписати са приватницима ће бити далеко обавезујући за њих како би могли да сарађују са Градом Београдом. Мораће да купе нова возила, да воде рачуна о хигијени у њима. У протеклих пар месеци исписали смо их неколико стотина милиона динара казни које нико раније није писао. То су ствари о којима одлучује Градска управа – истакао је Шапић.

Он је изнео податак да је број запаљених аутобуса у протеклиох пет година троструко мањи него што је био у периоду од 2009. до 2013. године.

–Да се такве ствари не би дешавале купујемо нове аутобусе и очекујем да ће на јесен на улицама бити 700 нових аутобуса – нагласио је председник Привременог органа.
Што се тиче канализације на левој обали Дунава, Шапић је навео да је прошло већ пет година од како је Европска инвестициона банка дала велики грант и добре кредитне услове, али с друге стране, има своје услове под којима тај тендер треба да се спроведе. Али те услове нико није могао до сада па је тендер падао.
– Када сам дошао на место градоначелника обећао сам да ћу да прекинем сарадњу са њима, али је став државе био да покушамо још једном и тада смо променили комисију тај тендер је поново расписан и у току је – рекао је Шапић.

Осврћући се на оно на шта је највише поносан што је урадио као градоначелник, Шапић је истакао да је за ових осам месеци колико траје привремено финансирање града преузео можда мало више одговорности на себе како би покушао да обезбеди да Београђани што мање осете изузетно ванредно стање у функционисању града Београда.

– Историја града не познаје да оволико дуго имамо привремени буџет и да пет људи мора да ради ствари које је раније радила Скупштина града, Градско веће, кабинет градоначелника. Много ствари је завршено за то време а о којима се ја нисам јавно обраћао да то не би било злоупотребљено од стране неких медија – истакао је Шапић.

У овом стању привременог финансирања у којем се сад налазимо успели смо да обезбедимо новац за разне врсте социјалних мера које нико раније није успео да обезбеди, а паралелно смо спроводили многе инфраструктурне и капиталне пројекте не угрожавајући функционисање града, рекао је Шапић.

У протеклих годину и по дана Шапић је акценат ставио на социјалне мере.

– Ту смо направили најбољу ствар јер мере које смо увели нико није предузео у последњих десет година, од бесплатних уџбеника, јефтинијег јавног превоза, вртића, бесплатних базена и многих других што је на годишњем нивоу преко 150 милиона евра. Брига о људима је нешто на шта сам најпоноснији – рекао је Шапић.

Он је додао да се наставља рад на пројекту комунално безбедносних станица како би се повећала безбедност деце у школама и вртићима и да град на томе озбиљно ради те да ће за годину и по дана бити потпуно имплементиран.

Шапић је навео да је пројекат „мали метро” највећи капитални саобраћајни пројекат у Београду у последњих 50 година који мења саобраћајну слику града.