Шапић: Нова платformа јавног превоза по нижим ценама
Градоначелник Александар Шапић прихватио је сугестије грађана и наложио Секретаријату за јавни превоз да делимично измени предлоге у вези са појефтињењем јавног превоза у Београду. Новина у односу на јучерашњу најаву јесте то да ће се додатно смањити цена месечне карте за једну зону, као и нижа цена временске карте од 90 минута.
– Територија града више неће бити подељена на четири зоне са седам тарифа, већ ће убудуће град бити подељен на две зоне и постојаће две тарифе. Након сугестије бројних корисника који су ми се јуче јавили, временска карта за 90 минута остаје, али смо одлучили да јој смањимо цену. Коштала је 89 динара, а сада ће и у зони А и у зони Б бити 50 динара, што је скоро дупло мање. Целодневна карта за обе зоне, која ће моћи да се користи за територију читавог града, коштаће само 200 динара, што је највеће појефтињење, јер је до сада за све зоне била 750 динара. Карта за седам дана коштаће само хиљаду динара, а раније је за пет дана коштала 2.390 динара. Следећа велика ствар јесте цена месечних карата, која се кретала од 2.990 до 4.990 динара, у зависности од зоне. Сада ће зона А или зона Б бити 2.500 динара, а обе зоне 3.500 динара – истакао је Шапић.
Предлог је да годишња карта кошта 25 хиљада за једну зону, односно 35 хиљада за обе зоне, док је до сада била 36 хиљада за једну, односно 54 хиљаде за све зоне.
– Осим основаца, право на бесплатан превоз имаће и средњошколци, који су до сада плаћали између 1.090 и 1.730 динара. Суграђани који имају више од 65 година били су у обавези да једном годишње оду на продајна места и да по цени од 417 динара добију годишњу карту. Сада више неће имати ту обавезу већ ће им карта бити бесплатна и доживотна – истакао је Шапић.
Када је реч о повлашћеним категоријама, којих је до сада било неколико десетина, имале су обавезу да плаћају од 1.090 до 2.490 динара. Све категорије су задржане, само је цена линеарно смањена и износиће само хиљаду динара, истакао је Шапић.
До сада је карта допуњавана на киоску, а сада нико више неће имати обавезу да има карту, већ ће напросто на киосцима допунити телефон и посредством СМС поруке плаћати јавни превоз. Наравно, они који имају постпејд телефонски рачун неће чак ни то морати да раде. Ко буде желео да има апликацију, она ће му омогућавати да брже и лакше плаћа превоз, као и да се пријави уколико спада у повлашћену категорију, навео је Шапић.
– Нови систем јавног превоза не само што ће вишеструко да појефтини превоз него ће га значајно поједноставити и упростити. Даће нам прилику да поставимо нову платformу како би јавни превоз био далеко бољи, сврсисходнији и ефикаснији, те да покушамо да заједничким снагама исправимо неке ствари које су последњих двадесет година спровођене на начин на који можда није требало да се ради – закључио је градоначелник Шапић.