Шапић: Нова саобраћајница, проширење булевара и кружни токови – знатно растерећење саобраћаја у Новом Београду

Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић обишао је данас локацију будуће саобраћајнице, која ће новим кружним током испред Бранковог моста обезбедити спајање са Улицом Владимира Поповића и чиме се уз низ проширења булевара очекује знатно растерећење саобраћаја у Новом Београду.

– Суштински је пројекат те саобраћајнице завршен. Покушаћемо да је урадимо на начин да не мора додатно да се сређује када се сутра буде градио нови мост. Саобраћајница ће имати по две траке са сваке стране, а радови на кружном току сачекаће да се крене у реализацију пројекта новог моста и тунела. Покушавамо да „прокрвимо” саобраћајни систем града, да га проширимо и упростимо тамо где год је то могуће, али и да ставимо што већи број кружних токова. То је европски стандард већ више од тридесет – четрдесет година, како би семафори остали само тамо где је то неопходно – истакао је Шапић.

Навео је да је велики посао на овој локацији одрађен, у смислу експропријације, јер највише проблема увек носи имовина.

– Ако нам зима дозволи, очекујемо да тада кренемо с првим радовима, а онда с пролећа и на остале три саобраћајнице, с тим да ће се с радовима на саобраћајници испред Старог савског моста сачекати, јер мора да се ради денивелација након изградње приступне саобраћајнице мосту – рекао је Шапић.

Прецизирао је да ће „троугао” кружних токова око Тржног центра „Ушће” решити проблем највећег чепа који се ствара на преласку из Новог Београда у стари део града. У току је проширивање и продужење Булевара Зорана Ђинђића, где се такође гради кружни ток, а предстоји и проширивање Булевара Михајла Пупина. Најважнија предност овог посла јесте потпуно одвојена „жута трака” за јавни превоз.

– За две-три године, када све то завршимо, мислим да ће комуникација у Новом Београду бити далеко лакша и бржа. Са великим нестрпљењем ишчекујем завршетак, нарочито овог дела, јер мислим да ће велики број аутомобила са Новог Београда пролазити овуда ка Бранковом мосту и Земуну. Ово ће бити изузетно фреквентна саобраћајница – додао је Шапић.

Овим кружним током, навео је Шапић, одузет је један број паркинг-места, али надаље има простора да се не одузимајући ниједно паркинг-место добије по једна трака са сваке стране и да се практично Земун споји са три моста. Где год се буде могло, додао је, направиће се подземни пролаз, што ће бити стандард, јер пешачки прелази додатно успоравају саобраћај.