Шапић: Нови стандарди за сва возила. Измештамо погон ГСП-а из насеља Белвил

Прва фаза сертификације свих наших возила завршена је у саобраћајном погону ГСП-а на Новом Београду где је констатовано шта ком возилу недостаје у односу на стандард који смо први пут дефинисали. Сада, у другој фази, на возилима која немају све што је неопходно у најкраћем периоду мораће да се отклоне недостаци, како би могла да буду и званично сертификована. У то спадају и возила свих приватних превозника, изјавио је председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић, који је данас обишао овај погон и упознао се са целом процедуром.

– Према новим стандардима, свако возило мора да има ГПС систем правилно повезан, како би се знала његова позиција. Поред тога, уграђујемо апарате за плаћање карата кредитном картицом, а свако возило мораће да има и звучник који омогућава да се грађани инformишу на којој станици се налази возило и која је следећа по реду, што је пре свега важно за слепе и слабовidе, али и за све друге путнике. Клима-уређај мора да ради, односно да буде увек укључен када то изискују временске околности – рекао је Шапић.

Шапић је навео и да су од пре неколико месеци уведене посебне контроле чистоће возила.

– Излазимо на терен у раним јутарњим часовима на почетним позицијама линија градског превоза. Казне су заиста драконске и морам рећи да су неки приватни превозници за то време добили више казни него у претходних неколико година – рекао је Шапић.

Он је истакао да није циљ кажњавање, али је важно да схватимо да возила која се данас налазе у саобраћају морају да буду другачија него што су била.

– У следећих неколико дана расписаћемо набавку за 25 нових трамваја и то ће бити највећа набавка трамваја у последњих двадесет до трidесет година. Очекујем да ће у наредном периоду бити расписана набавка за нових 280 до 300 аутобуса, што ће такође бити највећа набавка аутобуса која је спроведена у последњих неколико деценија. Од следеће године, како се ове набавке буду реализовале и кренула нова возила да пристижу, idеја нам је да сваке године радимо нове набавке док не дођемо до 100 трамваја, да такође „уђемо” у набавку нових тролејбуса, а што се тиче аутобуса да што пре у потпуности опоравимо наш цео возни парк – рекао је Александар Шапић.

Шапић је рекао да приватни ауто-превозници такође купују нова возила и обнављају свој возни парк у складу са уговором који су потписали са Градом те изразио очекивање да ће у року од две до три године возни парк бити потпуно опорављен.

– Град је пре нешто више од десет година купио 83 белоруска тролејбуса. Извињавам се што сам пре неки дан дао нетачну инformацију да нови тролејбуси нису купљени више од 40 година. Електромрежа за тролејбусе је пре неколико година у потпуности реконструисана. Планирамо такође да набавимо и нове тролејбусе након што смо прошле године купили 100 аутобуса, а 2019. године их је купљено 200. Ради се стандардизација сваког возила док са приватним превозницима покушавамо да постигнемо најбољи могући договор. Они су наши партнери, али сви морамо да знамо да постоје стандарди којих морамо да се прidржавамо. До краја новембра би требало да буду постављене инformативне табле на више од 1.000 стајалишта, тако да сада можемо да потврдимо да смо почели процес потпуног опоравка система јавног превоза у Београду, као што сам и најавио пре шест-седам месеци. Наш градски превоз више ни не подсећа на стање у којем се налазио у прошлости. Свакако да ће нам бити потребно још времена и мислим да грађани јасно вidе разлику, не само у цени већ и квалитету – рекао је Шапић.

Председник Привременог органа је поручио грађанима да је пре неколико месеци започет процес израде детаљне регулације простора где се налази погон, а који се, како је истакао, на том месту налази више од 50 година. У то време, како је подсетио, тај део града је била периферија, а данас је малтене центар града.

– Постројење данас омета мир и живот становника овог дела града. Иза насеља Милеве Марић нашли смо парцелу која има шинску везу и друге прикључке неопходне за овакво постројење. Уз релативно мале инфраструктурне радове, можемо да га изместимо на нову, квалитетнију и услужнију локацију за њене запослене – најавио је Шапић.

Он је истакао да се у току следеће године очекује завршетак административних послова, а да у току наредне две до три године и цело постројење буде измештено на нову локацију, а да стара буде уређена у складу са окружењем у којем се налази.