Шапић: Од сутра семафори на кружном току код Бранковог моста, уводимо европске стандарде у Београд

Семафори на кружном току код Бранковог моста сутра ће бити пуштени у рад, а процена је за сада да ће радити у шпицевима, радним данима од 7 до 10 и од 14.30 до 18.30 часова. У осталом периоду биће трепћуће жуто, када би се требало прidржавати правила која иначе важе у кружном току, изјавио је градоначелник Београда Александар Шапић.

Он је на конференцији за новинаре у Старом двору истакао да ће ова зона на Новом Београду имати пет кружних токова, што представља нову саобраћајну еру у нашем граду.

– Два смо већ урадили, један у Булевару Зорана Ђинђића, а други код Бранковог моста. Трећи ће бити код Тржног центра „Ушће”, четврти у Булевару Николе Тесле и пети, који ћемо у ствари радити као трећи јер је смо схватили да је он важнији, испред новог српског моста који ће да повеже Улицу Владимира Поповића са Бранковим мостом – истакао је градоначелник.

Шапић је најавио нови саобраћајни пројекат са додатним саобраћајним решењима на Новом Београду, који ће за десетак дана званично бити представљен грађанима.

– Подсетићу вас да смо проширили Булевар Зорана Ђинђића, Тошин бунар, као и Улицу Николе Добровића. У складу са тиме ћемо врло брзо представити једно озбиљно и велико додатно саобраћајно решење на Новом Београду. Сва ова решења биће готова до завршетка изградње новог српског моста, односно кружног тока испред њега, и онда ћемо бити у прилици, што мислим да нема ниједан град у Европи који лежи на обалама река, да можете да се одлучите на који ћете мост да idете до самог краја, док не дођете до реке – рекао је Шапић.

Градоначелник је рекао да се последњих пар дана у појединим медијима појављују констатације да никада нису чули ни вidели семафоре на кружном току.

– Моја улога и јесте да доносим у Београд ствари које никада нисте вidели, која је моја улога ако се бавим само оним што сте вidели – рекао је Шапић.

Он је истакао да такво решење није измислио, те је презентовао фотографије примера кружних токова са семафорима у Шпанији, Немачкој, Италији и Хрватској.

– Кружни ток је безбеднији него обична раскрсница, јер у кружни ток не може да се уђе великом брзином. Друга предност је што 24 сата, колико се одвија саобраћај у главном граду, ни на најоптерећенијим раскрсницама нема једнаке оптерећености током целог дана – објаснио је он.

Шапић је нагласио да кружни ток добија своју пуну сврху тек када му је прилагођено читаво окружење. На овом потезу биће пет кружних токова, али они не могу да се изграде одједном, подвукао је Шапић.

Како је истакао, кружни ток има своја саобраћајна правила и семафори их неће променити.

– У „шпицевима” ће постојати два светлосна сигнала, црвено и трепћуће жуто, дакле, зеленог неће бити. Трепћуће жуто значи да у том моменту имате право да се укључите у кружни ток, али поштујући сва правила кружног тока, право првенства, пешачке прелазе и све оно што се и до сада радило. Црвено ће суштински мењати саобраћајца, који је у „шпицевима” морао да дође да би само смањио притисак на кружни ток – објаснио је Шапић.

Он је нагласио да је суштина да остаје све исто као што је и било, осим што је сада циљ да се да смањи оптерећење Саобраћајне полиције.

– Сада то неће бити случај. Уводимо у Београд европске стандарде. Оно што ја желим јесте да на Славији, која је најкомплекснија раскрсница, поставимо семафоре у самом кружном току. Ми немамо људе који то умеју да поставе, али се надамо да ћемо наћи странце који ће нам помоћи да саобраћај, нарочито у шпицевима, буде проточнији. То постоји у Барселони, Мадрidу, Милану, Берлину – појаснио је Шапић.

Он је рекао да се већ увелико припрема Аутокоманда, такође веома оптерећен кружни ток, где ће бити урађено исто као и на раскрсници на Бранковом мосту.

– Паралелно ћемо поставити семафоре у улицама Зорана Ђинђића у Владимира Поповића, иако очекујемо да неће бити потребе да се укључује најмање годину и по дана док не буде био готов кружни ток испред новог српског моста и док не повежемо читаву Улицу Владимира Поповића. Још једна предност кружног тога јесте што омогућава да из њега можете да скренете у сваком правцу, а што нисте могли са прошлом раскрсницом – истакао је Шапић.

Према његовим речима, ово ће постати стандард у Београду као и у свим развијеним европским метрополама, семафори се неће стављати тамо где нема потребе за тим.

Градоначелник је истакао да је на Новом Београду кренула реализација пројеката са Јавним комуналним предузећем „Градска чистоћа”.

– У питању је прављење посебних ниша за контејнере који су досад углавном стајали на паркинг-местима. У само првих десет дана изградње ниша за контејнере успели смо да обезбедимо 83 нова паркинг-места – навео је Шапић.

Процена је, како је истакао, да ће на овај начин за свега годину и нешто дана бити обезбеђено више од 1.000 нових паркинг-места у српској престоници.

Он је подсетио да је изградња подземне гараже са 127 паркинг-места код Спортског центра „Пинки” у Земуну коштала преко 15 милиона евра, а самим тим уштеда на нових 1.000 паркинг-места биће огромна.

– За последње две године, од када се налазим на челу Града Београда, обезбеђено је дупло више паркинг-места него за претходних десет година. Реализацијом овог пројекта и завршетком подземних гаража умногоме ћемо олакшати паркирање наших суграђана, а све у склопу још већег пројекта у оквиру кога спроводимо максимално убрзање саобраћаја где год је то изводљиво – казао је градоначелник и подсетио да Београд сваке године има од 10.000 до 15.000 новорегистрованих возила.

29. октобар 2024. године