Шапић: Повећан број плаћених карата за 55,7 одсто представља потврду враћања поверења грађана у систем јавног превоза
До краја новембра, на више од 1.000 стајалишта градског превоза биће постављене табле на којима ће бити инformације о линијама које долазе на то стајалиште, за колико времена стиже које возило и колико станица је удаљено, изјавио је градоначелник Александар Шапић на конференцији за новинаре у Старом двору.
Он је том приликом изнео и податак да је број продатих карата за три месеца, јул, август и септембар, повећан у односу на стари систем јавног превоза за 55,7 одсто.
– Бус Плус је имао 2.257.000 купљених карата, док смо сада ми за та три месеца продали 3.515.000 карата. То су најегзактнији подаци који показују како је за само неколико месеци нови систем заживео међу нашим грађанима и ово нам је потврда да враћамо поверење људи у јавни превоз, да заиста почињу да нам верују и да се повећао број људи који верује свом Граду – изјавио је Шапић.
Говорећи о дигиталним инformационим таблама на стајалиштима, Шапић је истакао да ће у првом таласу бити постављено њих хиљаду.
– У следећих годину до две, циљ нам је да дођемо до 3.000 табли. За сада ће табле бити постављене на најфреквентнијим стајалиштима и убеђен сам да ће грађани бити инformисанији по питању превоза. Наша апликација има могућност и пријаве којом грађани могу да обавесте надлежне о свим евентуалним недостацима у возилима – рекао је Шапић.
Он је изнео и податке о томе шта је све реализовано за ових шест месеци и шта ће још бити урађено, те да је Град кренуо у један изузетно тежак процес у који је вероватно веровао само, како је рекао, он и још неколико људи.
– Вероватно смо најболнију тачку, проблем јавног превоза, умањили за скоро 50 одсто. Поред тога, увели смо нове категорије које не плаћају карту, а то су први пут средњошколци. Старијима од 65 година омогућили смо да једном изваде своју карту која ће им важити доживотно, док је ноћни превоз потпуно бесплатан. Обезбедили смо да у свих 17 градских општина можете да извадите бесплатну карту и за средњошколце, и за старије суграђане – рекао је градоначелник.
Шапић је додао да је сада поједностављен систем куповине карата, тако да грађани могу да их купују путем СМС порука. Такође је напоменуо да су се већ јавили многи градови, не само из Србије него и из Европе, који желе овај наш систем јер, како је рекао, не постоји у овом моменту једноставнији и практичнији систем него што данас има Град Београд.
– Наша нова апликација има могућност плаћања карте за разлику од претходне, а очекујемо да ће у следећих месец и по дана у свим возилима бити могуће плаћање свим кредитним картицама. Број преузетих апликација за само два и по месеца је око 500.000, а 90.000 за „Епл”, док је за претходних неколико година „скинуто” око 500.000 апликација, што показује колико је нова апликација квалитетна – истакао је први човек престонице, додајући да ће ускоро прорадити и „Гугл транзит”, налог који ће указивати на промене у реалном времену.
Говорећи о контроли карата, Шапић је подсетио да су под претходним системом контролори покушавали да наплате казну путницима и уколико путник не би платио, био би присиљен да напусти аутобус.
– Сада се контролори појављују рано ујутру на стајалиштима и контролишу клима-уређаје, да ли је аутобус чист и да ли су испуњени сви услови који су предвиђени уговором. Само у току лета написано је казни у износу већем од 150 милиона динара. Примера ради, у претходних десетак година написано је свега неколико милиона динара казни. Поред свега тога, и даље имамо проблеме – још увек сви аутобуси нису чисти онако како бисмо желели да буду и не раде у свима клима-уређаји. Ипак, у следећем нашем кораку потрудићемо се да такве појаве сведемо на минимум. Тај корак је сертификација возила – нагласио је градоначелник.
Он је додао да процес сертификације возила подразумева да ће свако возило бити преконтролисано у смислу да ли поседује клима-уређај и грејање, исправни „џи-пи-ес” уређај, односно возачку конзолу без које није могуће детектовати и лоцирати возило, тачније није „вidљиво” на апликацији.
– Такође, контролише се да ли возила имају звучнике, дисплеј-уређаје, довољан број сигурносних камера и да ли поседује уређај за плаћање карата. Када на возилу грађани вidе налепницу на којој пише да је возило у процесу сертификације, то значи да је нешто од наведеног фалило и да је дат рок за исправак. Када се недостаци исправе, возило добија свој јединствени број и бива заведено у нашој бази. Тако ћемо после више десетина година сазнати тачан број возила у систему јавног превоза. Требало би да процес сертификације буде завршен у року од 30 до 45 дана. Тада ћемо моћи да урадимо све што је потребно за, примера ради, слепе и слабовidе, који ће преко звучника моћи да чују на коју станицу аутобус долази – нагласио је градоначелник.
Шапић је истакао да је Град пре годину дана купио 100 аутобуса на гас, што је у складу са циљем да комплетан возни парк Јавног комуналног предузећа „ГСП Београд” буде без аутобуса на дизел или „обичан бензин”.
– То ће значајно смањити загађење ваздуха, али постоје и економски разлози. За десетак дана расписаћемо јавну набавку за 300 нових аутобуса и 20-25 трамваја. Сваки аутобус на гас који купимо сам себе исплати мањим трошковима за гориво. Свих 300 аутобуса и 20-25 трамваја ће за пет година практично исплатити сами себе и Град се неће задуживати за набавку нових возила – закључио је Шапић.