Шапић: Проширујемо булеваре и повећавамо проточност градских саобраћајница
Градоначелник Београда Александар Шапић обишао је данас радове на проширењу коловоза и изради додатне траке у Булевару Зорана Ђинђића на Новом Београду и поручио да ће се наставити са таквом праксом где год је то могуће, како би се убрзао проток саобраћаја и смањиле гужве.
Шапић је истакао да је Нови Београд општина на којој постоје најбољи услови за проширење коловоза, али да ће слични радови бити обављани свугде где за то постоје услови. Он је рекао да повећање броја саобраћајних трака највише значи возилима градског превоза, који ће имати „своју” траку.
– Наша idеја је да где год постоји могућност, проширујемо булеваре и повећавамо проточност градских саобраћајница. На тај начин бисмо у улицама којима саобраћају возила градског превоза добили по једну независну траку коју би користила само возила ГСП-а. Најбољи пример за то је Вишњичка улица, у којој су сада много мање гужве. Почели смо са радовима у Улици Милентија Поповића, одакле се радови настављају дуж Булевара Зорана Ђинђића. Ови радови ће „донети” још по једну траку у оба смера. Такође, дуж целог Булевара Зорана Ђинђића до Улице омладинских бригада биће направљен паркинг. Када радови буду завршени на потезу од Улице Милентија Поповића до Улице омладинских бригада, имаћемо по две нове траке, али и велики број нових паркинг-места. Проширење коловоза ће бити настављено и после Улице омладинских бригада скроз до Тошиног бунара, па чак и кроз Блок 34, а након Тошиног бунара и на потезу са десне стране до Улице париске комуне, која ће такође бити проширена до кружног тока на улазу у Булевар Михајла Пупина, а потом и „назад” све до Ушћа. Сви поменути делови улица ће у наредних годину и по дана бити у потпуности реконструисани, „пресвучени” и проширени додатним тракама и паркинг-местима. То би требало да смањи гужве, нарочито у време „шпица”, те да велики „чепови” који се сада стварају буду умногоме смањени – рекао је први човек престонице.
Шапић је додао да ће се са проширењем улица наставити те да се тренутно раде на Бежанији два мала кружна тока.
– Урадили смо већ Улицу Николе Добровића и прелазимо на Тошин бунар који постаје изузетно важна магистрала зато што одскоро повезује практично два ауто-пута. То више неће бити само обична новобеоградска улица зато што ћемо започети њено проширивање и на једну и на другу страну – рекао је градоначелник.
Он је најавио да ће на Новом Београду бити доста радова на проширењу улица будући да ту има и највише простора.
– Идеја о проширењу београдских улица како бисмо повећали саобраћајни проток, није више само idеја, већ је постала реалност. За то је најбољи пример Вишњичка улица и Улица Николе Добровића, а радови у Булевару Зорана Ђинђића свакако ће потпуно променити саобраћајну слику у овом делу града. Очекујемо коначно завршетак тендера за изградњу тунела испод Булевара уметности и да током јесени почну радови који ће се завршити 2024. године. Онда ћемо добити велико растерећење две најоптерећеније улице, Јурија Гагарина и Омладинских бригада – рекао је Шапић.
Он је истакао и да је „Путевима Београда” ребалансом буџета пребачено милијарду динара за уређење саобраћајница и подсетио да је за годину и по дана урађено више од сто улица, уз прidржавање рокова и рад ноћу и викендима, чиме се водило рачуна да се што мање успорава саобраћај.