Шапић: Раскidамо уговор са Кенткартом и уводимо јефтинији и ефикаснији систем јавног превоза
Предложићу одборницима да се на седници Скупштине града за седам дана једнострано раскине уговор са Кенткартом и да се имплементира потпуно нови систем. Подићи ћемо тужбе против свих одговорних и код приватног предузетника, и унутар Града Београда. Не верујем да ће Град да плаћа пенале због раскidа уговора и спреман сам да преузмем сву политичку одговорност због одлука које доносим, изјавио је данас градоначелник Александар Шапић на својој редовној конференцији за новинаре у Старом двору.
Он је подсетио да је требало да се постигне договор о раскidу уговора са приватним предузетником, који од 2011. године има ексклузивно право да врши наплату, контролу, логистику и систем праћења рада система јавног превоза. Град би преузео наплату и контролу карата, а они на основу система јавне набавке или кроз преговарачки поступак би задржали систем који су сами имплементирали и о коме воде рачуна.
– Годинама слушамо да је главни разлог пада наплате карата то што грађани неће да плаћају карте. Због тога сам и хтео да се контрола и наплата карата пребаци на Град, јер је према подацима које имам од 2012. године приход пао скоро 30 одсто. У последњих месец и по дана схватамо да не смемо да настављамо посао са њима, јер би онда и ова градска управа постала саучесник – рекао је градоначелник.
Ми ћемо, појаснио је Шапић, покушати да докажемо, а за то имамо заиста неупитне доказе, да је уговор од старта био штетан за Град Београд и да је читав систем базиран на валidатору који не може да функционише и који наноси велику финансијску штету Граду и грађанима.
– Они се нису прidржавали ни тако штетног уговора, што такође доводи у питање наше плаћање потенцијалних пенала. Да подсетим и да је у уговору наведена и обавеза приватног предузетника да константно улаже у системе и да га унапређује наредних десет година, када би требало да га преузме Град – прецизирао је први човек престонице.
Како је навео, њихова idеја је била да се кроз процес валidације стекне реална слика и увid у стање јавног превоза и да се на основу те инformације унапређује јавни превоз.
– Град према уговору није имао инformације ни о броју путника, нити о броју аутобуса који излазе на улице, као ни о броју путника који купују карте. Сав новац најпре је ишао на њихов рачун, а тек онда би са тог рачуна 92 одсто било послато Граду, а логично је било да буде обратно. Град није имао никакав увid у реално стање због чега су валidатори превара, као и ГПРС системи који су били уведени у сваки аутобус. Инformација коју је валidатор слао даље била је апсолутно безначајна и ничему није служила, јер је покривала само 20 до 30 одсто људи. Зато ступањем на снагу новог система наплате карата укidамо валidаторе, а улаз и излаз путника ће бити на сва врата. Уколико заживи нови систем, он ће бити активан од маја – појаснио је Шапић.
Градоначелник Београда је навео да је стари систем јавног превоза подразумевао четири зоне и седам тарифа, те да је био веома компликован.
– На нама је да вidимо да ли смо у стању да поставимо нови систем који ће бити једноставнији, јефтинији, ефикаснији и поштенији, али и сврсисходнији за Београђане. Нови систем имаће две зоне и две тарифе. Новина је и то што ћемо укинути временску карту од 90 минута. Постојаће целодневна карта за обе зоне, дакле за читаву територију Београда, и то по цени од двеста динара – најавио је Шапић.
Како је појаснио, више неће бити карата за три и за пет дана, већ за седам дана, за обе зоне, што ће коштати 1.000 динара. Месечна карта за прву зону биће 3.000 динара, а за прву и другу 3.500 динара. Годишња карта за обе зоне износиће 35.000 динара, а за зону један 30.000 динара.
Према његовим речима, уводи се систем плаћања СМС поруком, бесплатном апликацијом у оквиру које ће моћи да се плаћа СМС поруком, свим платним картицама и на продајним местима дистрибутера за наплату карата.
– Средњошколци неће морати да плаћају превоз. Превоз за лица старија од 65 година ће такође бити бесплатан. Она ће вадити доживотну карту без икаквог плаћања или ће то урадити путем апликације и добити електронску карту. Све повлашћене категорије плаћаће 1.000 динара, а они који су имали право на бесплатан превоз, то право и даље задржавају. Контролора више неће бити, већ ће тај посао обављати БЕЛИ – закључио је градоначелник.