Шапић: Сервисни центар 11-0-11 историјски за комуникацију с грађанима
На иницијативу градоначелника Београда Александра Шапића, данас почиње с радом Сервисни центар са јединственим кодним бројем 11-0-11, путем којег ће грађани пријављивати комуналне проблеме, добијати инformације и давати сугестије ради бољег функционисања града.
Шапић је приликом обиласка новог простора у Кнез Михаиловој улици подсетио да је idеју иницирао пре око годину и по дана, по узору на слични центар, само мањег обима, који је направио у Општини Нови Београд док је био на њеном челу.
– Требало је мало више времена, јер је читав простор посебно уређен са инфо-службама свих јавних предузећа на једном месту. Али померање рока је тривијална ствар у односу на важност сервиса и мислим да је за комуникацију Града с грађанима ово историјски дан. Од данас, на једном месту су инфо-службе Комуналне милиције и инспекције, „Инфостан технологија”, „Градског стамбеног”, „Паркинг сервиса”, „Јавног осветљења”, јавног превоза, „Београдског водовода и канализације”, „Београдских електрана”, „Градске чистоће”, „Зеленила – Београд”, „Београд-пута”. Овај систем је објединио све њих и у све позиве имаћемо увid, тако да неће постојати ниједна инformација коју добијемо од Београђана, а да остане зачаурена унутар система. Истовремено, систем ће подићи и квалитет наших јавних предузећа – рекао је Шапић, најављујући да ће и сам обављати контролу да ли се реаговало по притужбама грађана.
Градоначелник је истакао да ће се у систем укључити још неке градске службе које до сада нису имале контакт центре, као што су „Београдске пијаце” или „Ветерина Београд”. Намера је да се до краја године имплементирају све установе у граду, међу којима су и установе културе и спортски центри.
– Ово је револуција у комуникацији са Београђанима, пре свега револуција у подизању приправности свих градских служби. Тешко да ће убудуће моћи да се провлаче ствари које су се до сада провлачиле, мораће да се одговори на све разумне пријаве и указивања грађана – нагласио је градоначелник.
Шапић је рекао да ће постојати јасна правила како ће грађани да пријављују проблем који имају.
– Рок за добијање одговора на питање које сте поставили биће 72 сата, али не и за решење, јер постоје ствари које не могу да се реше за тако кратак рок. Сама чињеница да ће грађани добити повратну инformацију јесте нешто што овај систем никада до сада није препознавао. Квалитет услуге се неће побољшати одмах, требаће нам времена, али је чињеница да од сада више нема других бројева већ само један 11-0-11. Сигуран сам да сви будући градоначелници неће ово укинути и да се неће вратити на нешто што је било пре овога – рекао је први човек престонице.
Према његовим речима, Београђани више не морају да размишљају о томе ко је за шта надлежан, чак ће добити инformацију ко је надлежан уколико то није Град.
– Новитет је то што су овакве службе до сада званично радиле до 16 сати, а овај сервис ће бити отворен 24 сата сваког дана у години. Жеља нам је да будемо експедитивни и тачни, али ћемо бити ригорозни за оне који из било којих разлога желе да нас ометају – навео је градоначелник и додао да оваквим системом не могу да се похвале ни градови који су далеко економски снажнији и уређенији.