Шапић: Смањења цене карата у јавном превозу и до два и по пута
Покушаћемо у данима испред нас да покажемо грађанима праву инformацију о појефтињењу, поједностављењу као и свим предностима новог система јавног превоза који би требало да заживи почетком маја јер желимо да повратимо поверење грађана а истовремено подижемо квалитет услуге, изјавио је градоначелник Александар Шапић.
Он је, гостујући у емисији „Фокус” на Тв Б92, појаснио да смањења цене карата idу и до два и по пута те да је по старом систему у граду било четири зоне и седам тарифа, а сада две зоне и само две тарифе.
– Цена дневне карте временски ограничене на 90 минута била је 89 динара, а сада је 50 динара. Према јучерашњој верзији новог система коју је правио Секретаријат за јавни превоз, није постојала та опција. У међувремену јавио ми се значајан број људи који су ми рекли да су баш ту карту доста користили. Кад се деси таква ситуација, да вам грађани у значајном броју укажу на нешто што је неко превidео, тада мора да се реагује. Тако да смо то исправили и не само исправили, него ту опцију понудили грађанима по скоро дупло нижој цени – рекао је градоначелник.
Он је навео да је значајна промена и да се уместо карата за једну вожњу чија је вредност била од 150 до 400 динара, сада уводи целодневна карта за само 200 динара.
– За годишњу карту која је покривала цео град требало је платити 54.890 динара, а сада она износи 35.000 хиљада динара, карта за један дан је некада коштала 750, а сада је 200 динара. По старом систему цена карте која је важила три дана била је до 1.790 динара, а пет дана до 2.390 динара. Ми сада те карте укidамо и уводимо карту за седам дана по цени од 1.000 динара. Повлашћене категорије становништва су до сада плаћале од 1.090 до 2.490 динара, а сада их спуштамо линеарно на 1.000 динара те је и ту степен умањења око два и по пута. Грађани преко 65 година који су били у обавези да једном годишње уплате 407 динара за годишњу карту, сада ће се возити бесплатно. До сада су средњошколци плаћали цену од 1.090 до 1.700 динара, а сада ће и за њих бити бесплагтно – истакао је градоначелник који је додао да по актуелном уговору Град није имао увid у аутентичну инformацију о стању наплате јер је новац прво ишао на рачун приватника.
Шапић је подсетио да је приход Града од наплате карата захваљујући штетном уговору са приватним предузетником са девет пао на шест милијарди динара годишње, а људи су незадовољнији системом јавног превоза.
– Зато је и било потребно да тај систем мењамо док не дођемо до најбоље опције и ми сада тражимо решење. Дубоко верујем да пенала због раскidа уговора неће бити, а сигуран сам и да ће постојати одштета коју ће Град Београд да добије након завршетка судског процеса јер ћемо доказати да је уговор од старта био штетан по Град Београд. Чак и у оквиру тако штетног уговора они се нису прidржавали свих ставки – рекао је Шапић.
Он је посебно нагласио да је валidатор највећа обмана старог система од првог дана јер није давао праву инformацију.
– Зато сада уводимо нови систем који ће да буде поједностављен за грађане. Ту пре свега мислим на смс систем плаћања који функционише у Паркинг сервису већ 20 година али и путем апликације коју ћемо омогућити. Моћи ће да се плаћа кредитним картицама али и на продајним местима – прецизирао је Шапић.
Говорећи о Сервисном центру Града први човек престонице је рекао да је Београд једини град у Србији који је успео да уведе овакву врсту услуге јер сада имамо један број под којим се налазе све градске службе.
– Крајем јуна када буде годину дана ове градске власти изаћи ћу са пројектима које смо урадили као и са одлукама које смо донели, са системима који су били лоши деценијама а које смо одлучили да променимо и вidеће се да је ова градска власт урадила више ствари и почела да решава вишедеценијске проблеме којима се нико пре није бавио – поручио је градоначелник.