Шапић: У последњих неколико деценија није постојала социјално одговорнија Градска управа од садашње

– Прилично сам спремно дочекао позицију градоначелника Београда 2022. године, с великим искуством у локалној политици и зато сам могао промптно да реагујем кад су у питању социјалне мере. Пре мог доласка није било бесплатних државних вртића, као ни субвенција за приватне, није било бесплатних уџбеника, а данас то више нису уџбеници већ новчана средства која превазилазе цену уџбеника. То се зове рационализација, организација и постављање приоритета. Када искористите политички ауторитет онда можете да исечете неке трошкове који су пре постојали, јер уколико познајете добро медотологију креирања буџета, онда многа средства могу да оду, а да се то и не вidи. Зато сам јако поносан на чињеницу да смо успели да издвојимо толико социјалних давања, без да Граду нешто фали – додао је.
Говорећи о саобраћајним решењима, Шапић је указао на чињеницу да је Београд у последњих 10 година добио преко 250.000 аутомобила.
-Када сам питао неке људе који су већ 20 година у Секретаријату за саобраћај шта су претходних година урадили по питању саобраћаја, не би ли га растеретили, нисам добио одговор, ћутали су. Та тема је, као и јавни превоз, нешто о чему се увек ћутало, а о чему сам ја први проговорио. И заиста се трудим да, без обзира на све критике и тровачку атмосферу која влада у нашем друштву, останем по страни, јер знам да ће на крају остати само резултати и нешто што се конкретно вidи. У претходне две године урадили смо више по питању саобраћајних решења, него у претходних 20 година – напоменуо је.
Шапић је, говорећи о капиталним пројектима који се раде у престоници, истакао београдски метро као најбитнији, не само за Београд, већ за целу Србију.
-Што се тиче капиталних пројеката, метро је кључни, најважнији, не београдски капитални пројекат, него национални. Наравно да он не може бити реализован без једног од највећих политичких ауторитета – председника државе, као и Владе Србије, а онда и Града који у томе учествује. Град је ту да кроз предузеће „Београдски метро“ асистира колико је то неопходно, а према мојим инformацијама радови idу својим током и надам се да ћемо до те прве линије доћи у року који је планиран – казао је Шапић.
Шапић је говорио и о начину растерећења саобраћаја у престоници.
-Ако сте приметили, на Новом Београду је проширено више улица у последње две године него последњих 20 година. Сада имате вертикалу од Булевара Зорана Ђинђића, од кружног тока, скроз до Студенске улице, где смо проширили за једну траку. А онда од Студенске улице, скроз доле Тошин бунар, Земунску, да улазе у Војвођанску, која се завршава до краја године. То ће потпуно растеретити саобраћај на Новом Београду. А у старом делу града имаћемо саобраћајна решења у самом центру која ће учинити саобраћај проточнијим. Дубоко верујем да ће Београд у наредне 3-4 године да се промени у оној мери у којој није последњих 15-20 година. Имаћемо нови српски мост и тунел од деспота Стефана до Економског факултета који ће значајно растеретити саобраћај, тај пројекат смо назвали „Мали метро“. Да ја нисам инсистирао да се пројекат тунела и моста споје пре годину и по дана, од тога би се вероватно одустало. То ће суштински променити архитектуру саобраћаја у Београду – нагласио је.
Говорећи о јавном превозу, градоначелник је напоменуо да Београд има најјефтинији јавни превоз у Европи, а да ће се он потрудити да буде још јефтинији, повољнији и функционалнији.
-Зановићу цео јавни превоз до краја мог мандата, можда и раније. То никад није урадио, али ја ћу изгурати. У року од две и по године очекујем да ћемо имати све нове трамваје, тролејбусе и трудићу се да донесемо мере како би јавни превоз био што јефинији, повољнији и функционалнији. Желимо да се људима више исплати да користе јавни превоз, да он буде приоритет, да повећамо број жутих трака, побољшамо квалитет јавног превоза, а да максимално смањимо цену – рекао је.
Град је и ове године, навео је Шапић, спремни богат новогодишњи програм за Београђане, али и за туристе којих је све више у престоници.
– У последњих годину и по дана смо интензивирали дешавања по београдским улицама кроз разне манифестације. Београд треба да буде град који живи читаве године. Имаћемо организован дочек Нове године, као и разне манифестације у оквиру „Београдске зиме“. Све је више туриста и мислим да Београд заиста постаје Њујорк југоисточне Европе – закључио је.
3. децембар 2024. године