Шапић: У последњих неколико деценија није постојала социјално одговорнија Градска управа од садашње

Мислим да смо пуно значајних ствари урадили у претходне две и по године. У тај период рачунам и оних 8-9 месеци које сам провео, не као градоначелник већ председник Привременог органа, где сам био први међу једнакима. Када сам дошао на ово месту трудио сам се да то буде продужетак моје политике коју сам водио 10 година као председник општине Нови Београд. То је политика социјалних мера. Да смо у тој политици значајно успели говори чињеница да није постојала социјално одговорнија Градска управа у последњих неколико деценија од садашње. Успели смо да обезбедимо између 150 и 200 милиона евра годишње које кроз различите програме дајемо Београђанима, а да ниједна ствар која је раније постојала данас не недостаје – истакао је градоначелник Београда Александар Шапић у „Јутарњем програму“ на РТС-у.
– Прилично сам спремно дочекао позицију градоначелника Београда 2022. године, с великим искуством у локалној политици и зато сам могао промптно да реагујем кад су у питању социјалне мере. Пре мог доласка није било бесплатних државних вртића, као ни субвенција за приватне, није било бесплатних уџбеника, а данас то више нису уџбеници већ новчана средства која превазилазе цену уџбеника. То се зове рационализација, организација и постављање приоритета. Када искористите политички ауторитет онда можете да исечете неке трошкове који су пре постојали, јер уколико познајете добро медотологију креирања буџета, онда многа средства могу да оду, а да се то и не вidи. Зато сам јако поносан на чињеницу да смо успели да издвојимо толико социјалних давања, без да Граду нешто фали – додао је.
Говорећи о саобраћајним решењима, Шапић је указао на чињеницу да је Београд у последњих 10 година добио преко 250.000 аутомобила.
-Када сам питао неке људе који су већ 20 година у Секретаријату за саобраћај шта су претходних година урадили по питању саобраћаја, не би ли га растеретили, нисам добио одговор, ћутали су. Та тема је, као и јавни превоз, нешто о чему се увек ћутало, а о чему сам ја први проговорио. И заиста се трудим да, без обзира на све критике и тровачку атмосферу која влада у нашем друштву, останем по страни, јер знам да ће на крају остати само резултати и нешто што се конкретно вidи. У претходне две године урадили смо више по питању саобраћајних решења, него у претходних 20 година – напоменуо је.
Шапић је, говорећи о капиталним пројектима који се раде у престоници, истакао београдски метро као најбитнији, не само за Београд, већ за целу Србију.
-Што се тиче капиталних пројеката, метро је кључни, најважнији, не београдски капитални пројекат, него национални. Наравно да он не може бити реализован без једног од највећих политичких ауторитета – председника државе, као и Владе Србије, а онда и Града који у томе учествује. Град је ту да кроз предузеће „Београдски метро“ асистира колико је то неопходно, а према мојим инformацијама радови idу својим током и надам се да ћемо до те прве линије доћи у року који је планиран – казао је Шапић.
Шапић је говорио и о начину растерећења саобраћаја у престоници.
-Ако сте приметили, на Новом Београду је проширено више улица у последње две године него последњих 20 година. Сада имате вертикалу од Булевара Зорана Ђинђића, од кружног тока, скроз до Студенске улице, где смо проширили за једну траку. А онда од Студенске улице, скроз доле Тошин бунар, Земунску, да улазе у Војвођанску, која се завршава до краја године. То ће потпуно растеретити саобраћај на Новом Београду. А у старом делу града имаћемо саобраћајна решења у самом центру која ће учинити саобраћај проточнијим. Дубоко верујем да ће Београд у наредне 3-4 године да се промени у оној мери у којој није последњих 15-20 година. Имаћемо нови српски мост и тунел од деспота Стефана до Економског факултета који ће значајно растеретити саобраћај, тај пројекат смо назвали „Мали метро“. Да ја нисам инсистирао да се пројекат тунела и моста споје пре годину и по дана, од тога би се вероватно одустало. То ће суштински променити архитектуру саобраћаја у Београду – нагласио је.
Говорећи о јавном превозу, градоначелник је напоменуо да Београд има најјефтинији јавни превоз у Европи, а да ће се он потрудити да буде још јефтинији, повољнији и функционалнији.
-Зановићу цео јавни превоз до краја мог мандата, можда и раније. То никад није урадио, али ја ћу изгурати. У року од две и по године очекујем да ћемо имати све нове трамваје, тролејбусе и трудићу се да донесемо мере како би јавни превоз био што јефинији, повољнији и функционалнији. Желимо да се људима више исплати да користе јавни превоз, да он буде приоритет, да повећамо број жутих трака, побољшамо квалитет јавног превоза, а да максимално смањимо цену – рекао је.
Град је и ове године, навео је Шапић, спремни богат новогодишњи програм за Београђане, али и за туристе којих је све више у престоници.
– У последњих годину и по дана смо интензивирали дешавања по београдским улицама кроз разне манифестације. Београд треба да буде град који живи читаве године. Имаћемо организован дочек Нове године, као и разне манифестације у оквиру „Београдске зиме“. Све је више туриста и мислим да Београд заиста постаје Њујорк југоисточне Европе – закључио је.
3. децембар 2024. године