Шапић: За годину и по дана имаћемо 1.300 нових возила на улицама Београда, увешћемо блокаду максималне брзине возила јавног превоза

Градоначелник је истакао да је у току припрема куповине по 80 нових трамваја и тролебуса, као и да је већ наручено 25 нових трамваја за које је потписан уговор.
-Наручићемо још 250 нових аутобуса на гас и ГСП у року од најкасније годину и по дана неће имати ниједно возило у центру града које није на гас. Подсетићу вас да је у августу просечна плата возача ГСП-а била 116.000 динара, плата у одржавању 93.000 динара, а од 1. септембра следи ново повећање за 10%. По колективном уговору радници у ГСП-у имају 33 дана одмора, за ноћни рад имају увећање 50%, док се рад током празника плаћа 125% више. Учинили смо све што је у нашој моћи да људима који раде у ГСП-у обезбедимо што боље услове. Више не морају да раде 6 дана у недељи и немају оне проблеме које су имали раније – казао је.
Истакао је да Град Београд не може да утиче на људски фактор када су у питању саобраћајне несреће у којима су учествовала возила јавног превоза. Што се тиче паљена возила јавног превоза, у Београду се пали један и по пут мање возила него на пример у Загребу.
-Увешћемо блокаде брзине на свим возилима јавног превоза, како ГСП-а, тако и приватника. На тај начин ће покушати да максимално смањимо могућност незгода, али ће увек остати људски фактор који зависи од много ствари. Сва возила имаће блокаду на брзини од 55 километара на сат. Промене у београдском јавном превозу које се дешавају протекле две године нису се десиле никада у историји, како код нас, тако и у окружењу. На све то имамо најјефтиније карте у Европи, инformативне табле по угледу на најразвијеније земље, дупли џи-пи-ес систем, могућност плаћања СМС поруком, кредином картицом или куповином карте на трафикама, што раније није било могуће – објаснио је Шапић.
Шапић је упознао јавност са чињеницом да су раније приватни превозници куповали расходована возила у Европи, за која су били плаћени као да возе нова.
-Сада по први пут приватници имају уговорну обавезу да купе 50% нових возила одмах, а 50% у року од три године. А нови конзилијум који је конкурисао, уместо 50%, убацује 75% нових возила у јавни превоз Града Београда. Раскинули смо лоше уговоре и направили смо стандарде по којима неће моћи лоше ствари да се понављају – напоменуо је.
Први човек Београда нагласио је да не жели никог ни у шта да убеђује, да је ово његов последњи мандат, да му је једини циљ да остави важне ствари иза себе, као и да се у јавном превозу дешавају историјски процеси.
12. септембар 2024. године