Шапић за „Политику“: Најважнија је брига о људима
Који ће бити ваш први потез као градоначелника, уколико СНС задржи власт у Београду?
Град Београд је толико велики систем да не постоји један први потез. Свакако, прво што бих урадио јесте што пре сагледати тренутно стање свих градских служби и предузећа и адекватна припрема истих за унапређење квалитета свих услуга које град Београд пружа свим својим грађанима.
Најавили сте да ћете учинити Београд најчистијим градом у Европи. Шта ћете другачије урадити од садашње СНС власти?
Морамо бити фер и рећи да је заиста на тему чистоће у последње две, три, године учињено много. Имамо огроман број промењених старих и постављених нових контејнера, чешће се празне, комуналне службе ревносније обављају свој посао и то су ствари које су за сваку похвалу, али то не значи да не може и не мора да буде још боље и ефикасније. Желим да унапредимо рад свих наших комуналних служби до нивоа најбољих градских система у Европи, а да онда тражимо подршку Београђана да се заједно укључимо у подизање чистоће нашега града кроз редовне заједничке активности.
На који начин?
Имам idеју да уведемо као редовну активност, последњу суботу у месецу, где ћемо ми као град припремити сву неопходну опрему. Обезбедили бисмо рукавице, кесе, а да грађани издвоје два сата и почисте само испред своје зграде, куће, у крају где живе. Мислим да бисмо тиме прво значајно подигли свест о важности чистоће, а уједно и имали тај социјални аспект где су људи заборавили једни на друге и имали би прилику да се мало друже са својим комшијама, истовремено знајући да раде лепу и корисну ствар за своје окружење. Све ово би, наравно, било подржано, као што сам већ рекао, додатним унапређењем и улагањем у све комуналне службе од стране града и побољшањем њихових услуга. Верујем да можемо за четири године да направимо од Београда најчистији град у Европи. Прави бели, чисти град како је и име које наш град носи.
Зашто сте добијали претње у изборној кампањи?
Претње, упозорења, назовите то како желите. То је почело, пре свега, након моје најаве да имам намеру да на сва београдска шеталишта поред река уведемо комунални ред, да очистимо приобаље, уредимо број сплавова који се ту налазе и да не може интерес људи који воде сплавове бити испред интереса на стотине хиљада Београђана који ту проводе време или у непосредној близини живе. Упозорен сам да су људи који воде сплавове опасни људи и да су они спремни да своје интересе штите на све начине. Вidећемо.
Да ли ћете се повући?
Ја се повући нећу, а ко ће победити, показаће време. Слично је било и када сам рекао да Ада Циганлија треба да буде једнако доступна свима и да не могу голф терени да заузимају више од једне трећине тог простора, него да треба да буде доступан свим грађанима. А да тих стотинак људи који су имућни и воле да играју голф, да га играју негде на ободима града, а не на простору где викендима зна да се скупи више хиљада Београђана. И да ћемо тај простор да претворимо у игралишта, шеталишта, бициклистичке стазе, паркове… И ту је било људи којима сам стао на жуљ због њиховог интереса, који су имућни, па су и они слали поруке да се са њима не шалим.
Да ли ћете срушити Савски мост и направити нови мост?
То је далеко већи и озбиљнији пројекат од самог моста и једва чекам да се стекну сви услови да га спроведемо. Стари савски неуслован мост кочи развој града деценијама и нико га до сада није мењао јер није било пара да се то уради. Сад кад су се стекли услови да га заменимо новим, модерним мостом са четири траке, неки се буне, јер не мисле на интересе Београђана, него верују да ће тиме политички да профитирају. Поред моста у тај пројекат улази копање тунела поред Економског факултета који треба да повеже два, у овом моменту, најудаљенија дела града и да изађе у Булевар Деспота Стефана изнад Панчевачког моста. На крају треба да се направи велика саобраћајница на новобеоградској страни, која би сав саобраћај из Земуна и Новог Београда могла да сакупи и дистрибуира га преко новог моста у стари део града и обрнуто. Овај пројекат би смањио саобраћајне гужве у центру града за 14 одсто и значајно смањио загађење. Мислим да је ово један од најозбиљнијих пројеката, који би суштински променили саобраћај у граду и учинили Београд много функционалнијим него што је данас.
Како коментаришете оптужбе ССП-а на ваш рачун да сте неовлашћено зарадили 5.000 евра тако што сте своје аутомобиле дали на коришћење Општини Нови Београд која је сносила трошкове за гориво и њихово прање?
Ово вам је класичан пример како један политички спин може најбољу ствар да представи као најгору. Ево, сада да разложимо ово за шта су ме оптужили. Прво, да ли постоји један функционер у држави, који има право на службени ауто, а да у те сврхе користи свој приватни. Мислим да не постоји или и ако постоји, на прсте једне руке можемо да их избројимо. Ја сам један од њих. Друго, свако ко користи службени ауто не може да се вози без бензина. Пет хиљада евра за период од две године колико су навели да је потрошено за бензин и прање кола, кад поделите на 24 месеца, мало је мање од једног и по резервоара месечно. За све службене потребе. Притом, тај ауто ја сам поправљам, мењам делове и све радим о свом трошку, за разлику од оних који користе службени. А користим њега, јер не желим да раубујем службени аутомобил. И сад, све то уместо да послужи као пример другима, они су то представили како је у ствари општина оштећена, а не, како у ствари јесте, њена имовина сачувана. То се зове спин и манипулација, када желите да некога оцрните по сваку цену, а немате ваљан аргумент, па морате да измишљате и спинујете.